Naam: Norah
Kan bij kinderen: vanaf ca. 14 jaar
Zindelijk: ja
Kan loslopen: ja

Voor Norah, een lieve enthousiaste golden retriever van bijna 5 jaar oud, zijn wij op zoek naar een nieuw baasje. Waar Norah op dit moment woont zijn 2 oudere honden en katten, dat gaat heel goed. Norah wil graag veel aandacht en de huidige baas kan dit haar niet voldoende geven. Hij gunt haar het allerbeste, vandaar dat hij voor Norah op zoek is naar een nieuwe lieve baas, die genoeg tijd voor haar heeft.

In huis is Norah rustig, soms wat lomp en onstuimig en duidelijk aanwezig. Norah kan goed alleen zijn, ongeveer 7 uur. Bij een nieuwe baas is dit vaak even wennen, omdat alles nieuw is. Buiten in de tuin ligt ze rustig op haar eigen plekje.

Norah is geen kinderen gewend daarom plaatsen we haar liever niet bij jonge kinderen. Ze kan wel bij wat oudere kinderen. Ze is nieuwsgierig naar onbekende volwassenen en oudere kinderen en vraagt dan om aandacht. Door haar soms overheersende manier van aandacht vragen, is af en toe een correctie nodig.

Voor andere honden buiten heeft Norah geen aandacht, loopt het liefste ervan weg. Loslopen gaat goed in een losloopgebied. Aan de lijn kan Norah soms wat onzeker zijn als ze andere mensen of honden tegenkomt. Soms trekt ze aan de lijn, maar laat zich goed corrigeren. Een boswandeling en zwemmen vindt Norah geweldig.

Wat voor baas zoeken wij voor Norah? Een baas die een tuin heeft, maximaal 1 andere hond, duidelijk is naar Norah door haar structuur te geven, ervaring met corrigeren en ouder dan 28 jaar.

Ben jij die baas? Of weet jij iemand die Norah haar nieuwe baas wil worden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Norah
Contactpersoon: Lindy