Naam: Alfie
Stamboom: ja
Kan bij kinderen: nee
Kan loslopen: nee

Alfie is een lieve, enthousiaste Engelse springer spaniëlreu van 7 jaar oud. Aan de ene kant krijgt hij graag aandacht, maar aan de andere kant zoekt hij ook graag zijn eigen weggetje in huis en tuin. Overdag is Alfie veelal buiten in de tuin, ’s avonds ligt hij lekker binnen bij zijn baasjes met zijn broer Ollie, die ook moet worden herplaatst. Eigenlijk zijn Alfie en Ollie altijd samen.

Alfie is een vrolijke, actieve hond, die houdt van rennen, spelen en zwemmen. Voorheen liep hij altijd los (maar hield wel de baas in de gaten). Sinds Alfie echter door een andere (grote) hond is gegrepen, is hij afstandelijker naar andere honden geworden en heeft hij niet veel meer losgelopen Naar kinderen kan hij onzeker en angstig reageren. Naar volwassenen is hij enthousiast en vrolijk.

Alfie heeft de basiscommando’s geleerd maar de laatste tijd zijn deze wat minder onderhouden en kon Alfie veel zijn eigen gang gaan. De nieuwe baas zal dus wel opnieuw moeten oefenen op het lopen met een losse lijn en loslopen. Ook (leren) spelen met andere honden verdient nog aandacht. Maar als je daaraan eenmaal samen hebt gewerkt, krijg je met deze lieve eigenwijze hond een maatje voor het leven.

Zijn huidige baasjes kunnen Alfie niet meer bieden wat hij nodig heeft. Daarom zijn we voor hem op zoek naar een nieuw mandje; bij een baas die met hem aan de slag wil gaan en bij wie hij lekker in de tuin kan spelen. Het heeft de voorkeur dat hij samen met zijn broer Ollie wordt herplaatst en dat ze dus samen kunnen blijven.

Ben jij of ken jij iemand met zo’n mandje en tuin? En ben je op zoek naar een lekkere eigenwijze hond die graag wil leren opnieuw hond te zijn? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersonen: Alie & Klazien