Stichting Zino AmyNaam: Amy
Geslacht: teef
Geboortedatum: 28 september 2020
Stamboom: ja
Kan bij honden: ja, toch liever alleen
Kan bij kinderen: vanaf 12 jaar

Amy, een cocker spaniël teefje van drie jaar, is op zoek naar haar nieuwe beste mand. De reden van die nieuwe beste mand; in huis is het te hectisch voor haar, een peuter en een baby op komst, geeft haar onvoldoende rust. Ondanks de begeleiding van gedragsdeskundigen blijft Amy de onvoorspelbaarheid van het peutertje te moeilijk vinden.
Amy houdt van gezelligheid, aandacht, is een grote knuffelkont en kan heerlijk blaffen als er aangebeld wordt. Ze vindt haar rust als er weinig drukte is in huis, ze slaapt dan op de bank, in de mand of de bench. Amy kan goed alleen zijn. Ligt dan heerlijk te slapen en is blij als je weer thuis bent.

Stichting Zino AmyAan de lijn snuffelt ze alles af, soms ruikt ze iets dan kan ze gaan trekken, met trainertjes is dit snel opgelost. Ze blaft het liefste andere honden weg, ze vindt ze meestal niet zo leuk. Loslopen kan ze, alleen door haar onvoorspelbare gedrag naar onbekende honden houden de eigenaren haar aan de lijn.

Amy wil graag zelf bepalen of ze een knuffel krijgt of niet. Zomaar een aai kan ze op haar tijd waarderen, soms wil ze die niet en dan kan ze gaan grommen (hoe duidelijk wil je het hebben). Misschien hangt dat samen met haar HD heupen. Amy heeft HD D-E heupen. Gedoseerde bewegingen is dan ook aan te raden. Door te werken aan haar bespiering (leuk om balans en coördinatie met haar te gaan doen) kan Amy met deze HD oud mee worden, misschien is pijnstilling aan te raden op zijn tijd.

Heb jij tijd voor Amy, vind je het leuk om samen rond te lopen in de buurt, heb jij die nieuwe beste mand voor haar? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Amy.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)