Stichting Zino AmyNaam: Amy
Geslacht: teef
Geboortedatum: 14 juni 2016
Kan bij katten: ja

Voor Amy, een mooie Friese stabij van 5 jaar oud zoeken we een nieuwe beste mand. Ze is een lief, aanhankelijk stabij meisje dat graag uitgedaagd wordt. In huis is ze rustig, ligt ze in haar mand of zoekt aandacht door haar speeltjes te pakken of even gek te doen. Ze is graag in de buurt van de voor haar vertrouwde mensen. Alleen zijn vindt ze niet prettig en kan dan gaan blaffen/huilen.

Amy gaat graag mee naar buiten en is dan nieuwsgierig maar ook alert. Andere honden benadert ze vriendelijk en loslopen is geen probleem. Ze loopt lekker snuffelend rond. Aan de lijn loopt ze rustig mee maar onbekende mensen zijn spannend voor haar. Soms reageert ze niet op mensen die voorbij komen maar kan ook tegen onbekende mensen blaffen. Bij onbekende mensen in de thuissituatie is haar vertrouwen te winnen door haar aan je laten snuffelen of een koekje te geven.
Amy heeft één keer gehapt naar iemand maar dit is mogelijk uit bescherming gebeurd. Dit heeft zich verder niet meer voorgedaan.

Stichting Zino AmyAmy kan met kinderen vanaf 3 jaar overweg maar is nooit bij onbekende kinderen in de buurt geweest. Ook gaat ze graag met de auto mee. Amy krijgt hypoallergeen voer vanwege een voedselallergie. Het is niet bekend voor welk voedsel ze allergisch is.

Amy is op zoek naar een mandje bij mensen met hondenervaring die veel tijd voor haar hebben en ze niet veel alleen is. Een huis met een tuin en een vriendje of vriendinnetje voor haar is een pré.

Vanwege de grote vraag naar herplaatsers en het hoge aantal reacties, hebben kandidaat-baasjes die al ingeschreven staan en die de beste nieuwe passende mand hebben, voorrang.
Bij ons inschrijven mag natuurlijk altijd, op onze website kun je een aanmeldformulier en onze werkwijze downloaden.
Wil jij het nieuwe baasje van Amy worden?
Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Amy.

Contactpersonen: Lindy (06-38556279) en Bertie