Stichting Zino AscoNaam: Asco
Geboortedatum: 17 september 2020
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: > 10 jaar

Puber Asco is op zoek naar een nieuwe beste mand. Asco is een vrolijke, lieve, speelse en aanhankelijke hond. Zoals het baasje zegt, bij een slechtere dag maakt een blik van Asco het leven weer goed.

Ondanks de corona-periode heeft Asco de puppy- en pubercursus kunnen doorlopen. Asco heeft dit goed volbracht, met plezier en hiervan veel geleerd. Voor Asco is het raadzaam om dit te vervolgen, omdat hij vanwege z’n jonge leeftijd nog veel bij moet leren.

Dit bolletje energie is niet het soort van lekker luieren, maar heeft behoefte aan uitdaging. Asco heeft een klus nodig, met andere woorden aan Asco heb je geen nieuw “tv”-maatje. Wat Asco vraagt, is: opstaan en hup aan de slag.

Asco is afwachtend en voorzichtig naar volwassenen en onbekende grote kinderen, maar na een paar minuten is hij de grootste vriend van iedereen. Binnenshuis is Asco aanhankelijk. Bij te weinig uitdaging kan hij wel erg druk zijn. In een onbewaakt ogenblik heeft hij een paar keer iets kapot gebeten.

Buitenshuis gedraagt Asco zich keurig en is vriendelijk en speels naar andere honden. In een rustig gebied kan Asco prima loslopen en luistert goed. Als er andere honden bij zijn, vergeet hij wel eens te luisteren. Aandachtspuntje is de nabijheid van fietsers of scooters, omdat Asco hier op af wil. Als Asco aan de lijn loopt, trekt hij in het begin, maar weet heel ook goed netjes naast je te lopen.

Voor Asco zoeken wij een actieve baas die ervaring heeft met het ras Border collie en/of Australian shepherd, die voldoende ruimte kan bieden en bovendien voldoende tijd kan en wil vrijmaken om intensief aan de slag te gaan met hem.

Zie jij dit zitten? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Asco.

Vanwege de grote vraag naar herplaatsers en het hoge aantal reacties, hebben kandidaat-baasjes die al ingeschreven staan en die de beste nieuwe passende mand hebben, voorrang.

Contactpersoon: Ria Everts (06 – 1106 7953) en Alie Pohle