Stichting Zino BalouNaam: Balou
Ras: witte herder x bordercollie
Geboortedatum: 25 februari 2014
Kan bij honden: nee
Kan bij kinderen: nee

Voor Balou, een prachtige witte herder x bordercollie reu zoeken de huidige baasjes vanwege gezondheidsproblemen van beiden, met spoed een nieuwe beste mand. Ze kunnen Balou eigenlijk niet meer uitlaten en zitten er helemaal doorheen. Voor Balou is het superbelangrijk dat hij zo snel mogelijk een nieuwe beste mand krijgt!
Balou is 7 jaar oud, heeft schitterende ogen, oranje van kleur, een zwart-witte vacht en is hierdoor een imposante verschijning.

Balou heeft door de lichamelijke beperkingen van de beide baasjes sinds de laatste twee jaar het leiderschap buiten overgenomen en dit heeft geleid tot uitvalgedrag naar andere (onbekende) honden en soms ook naar fietsers.
Hij loopt prima aan de lijn, maar fixeert onbekende en vooral kleine hondjes al op grote afstand (ca 100 meter). Dan komt de bordercollie in hem naar boven en gaat hij zich fixeren en in de sluiphouding.
Je kunt Balou dan afleiden door 5 meter om de honden heen te lopen. Na 50 meter is hij weer bereikbaar en na strooien met voertjes tussen de bladeren, gaat hij snuffelen en is de andere honden weer vergeten.

Stichting Zino BalouBinnenshuis is Balou een relaxte lieve hond, die graag bij je is en een knuffel komt halen. Hij luistert perfect en heeft nog nooit agressie vertoont naar de huisbewoners.
Balou houdt van apporteren, speeltjes zoeken en denkspelletjes.

Een van onze gedragskundigen is bij Balou en zijn baasjes op bezoek geweest om het gedrag van hem te observeren en zo te kunnen bekijken bij welke baas Balou de beste kansen heeft om weer zijn vertrouwen te kunnen terugkrijgen.
Zij is tot de conclusie gekomen dat een nieuwe baas aan de onderstaande eisen moeten kunnen voldoen:

Goed leiderschap, op basis van vertrouwen en NIET op basis van dominantie.
Structuur en veiligheid kunnen bieden, het liefst met begeleiding van een gedragstherapeut.
Ervaring met honden en dan vooral onzekere honden.
Een prikkelarme omgeving, het liefst waar hij weinig andere honden tegenkomt.
Veel met Balou kunnen werken zoals detectie, speuren, mantrailen.

Ben jij die baas die we zoeken en voldoe jij aan de eisen? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Balou.

Contactpersoon: Lindy (06-38556279)