Stichting Zino Bauke

Geboortedatum: 21 augustus 2018
Kan bij kinderen: nee
Kan loslopen: ja

Bauke is een prachtige puber van bijna 2 jaar en dol op zwemmen, balletjes gooien, touche spelletjes en lekker al snuffelend door het bos wandelen.

Bauke woont sinds 3 maanden in het gezin en met veel verdriet wordt hij herplaatst. Bauke heeft bij zijn eerste baas geen goede opvoeding en begeleiding gehad met als gevolg dat hij erg onzeker is en snel overprikkeld. Met zijn huidige baas heeft hij al grote stappen gemaakt. Het is voor Bauke het beste dat hij vanaf pup opnieuw begeleid en getraind wordt en dat is met een werkweek niet te combineren.

In huis is Bauke snel getriggerd door iets. Dat kan een geluid zijn of als iemand langsloopt. Hij gaat dan blaffen, hier zijn de baasjes mee aan het corrigeren, ’s avonds zoekt hij zijn mand op en gaat lekker slapen. Bauke kan niet alleen thuis zijn, dat moet nog getraind worden.

Tijdens het wandelen wil hij door zijn onzekerheid uitvallen naar dingen die hij onderweg tegenkomt.  Door training van zijn huidige baas kan hij al heel knap met een slappe lijn wandelen. Als hij los loopt houdt hij je goed in de gaten, andere honden vindt hij nog spannend.

Welke baas kan Bauke een prikkelarme omgeving bieden en heeft de tijd om Bauke de training te geven die hij nodig heeft om een stabiele hond te worden. Omdat Bauke snel overprikkeld is wordt hij niet bij kinderen geplaatst.

Staat die mand bij jullie? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v Bauke.

Contactpersoon: Ria