Stichting Zino Beer

Stichting Zino BeerNaam: Beer
Geslacht: teef
Geboortedatum: 10 december 2012

Mag ik jullie voorstellen aan Beer. Deze 7 jarige dame zoekt een nieuw mandje. Het baasje zoekt een mooi en rustig plekje, waar zij Beer met een goed gevoel kan plaatsen. Met Beer haal je een geweldige vriendin in huis die je ontzettend dankbaar is.

Binnen is Beer lekker rustig en een voorbeeldige gezinshond. Ze wil even lekker knuffelen en tegen je aan leunen. Een paar uur alleen zijn is geen probleem voor Beer, ze blijft dan in de bijkeuken en verder loopt ze lekker los in huis. Beer vindt kinderen leuk en gezellig. Beer is waaks, maar dat hoort bij de stabij.

Buiten loopt Beer lekker mee aan de lijn. Loslopen is voor Beer een feest. Zij gaat dan lekker struinend en snuffelend haar gangetje. Zij is de boel aan het verkennen en het is ook een jager. Ziet zij andere honden dan is het even rustig aankijken, even snuffelen en dan spelen. Beer gaat graag mee in de auto.

Waarom zoeken we voor Beer een nieuwe en ervaren baas? Beer is aan het bewaken, zij bewaakt het erf en alle bekenden zijn welkom. Een stabij is natuurlijk de erfhond die van nature waaks is en blaft als er iets aan de hand is. Beer is al een stapje verder, ze gaat het zelf ook aanpakken en op haar manier oplossen.

Stichting Zino BeerOnbekenden die de waarschuwing “Pas op voor de hond!” negeren worden minder vriendelijk bejegend. Dit heeft de laatste jaren geresulteerd in een aantal kapotte broeken en zelfs in bijten in de benen. Vooral grote mannen, in een uniform (arme pakketbezorgers), donkere kleding of met capuchon op zijn voor Beer bedreigend.

Tijdens het wandelen zijn achterop komende fietser en hardlopers ook een bedreiging voor Beer waarbij zij vindt dat ze moet ingrijpen. Beer geeft dan vooraf geen waarschuwingen en wil er onvervaard op af om de “bedreiging” te stoppen.

Wij zoeken voor Beer een geduldige baas die kan omgaan met haar gedrag. Die Beer in een andere omgeving weer rustig kan laten worden. Die hier begrip voor heeft en er aan wil werken. Die Beer wil en kan begrijpen. Dit baasje is iemand die het ras kent, lekker met Beer wil wandelen, haar de kans wil geven om tot rust te komen en haar consequente maar zachte sturing wil geven. Heeft u die warme mand voor Beer, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Beer.

Contactpersoon: Herman