Bemiddeling door stichting Zino.
Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden wil voor een herplaatser die niet meer bij zijn of haar baasje kan blijven actief en veilig het beste nieuwe mandje zoeken. De vrijwilligers van Stichting Zino doen dit met veel toewijding en persoonlijke begeleiding. Zij gaan actief op zoek naar een nieuw baasje voor de honden. Bij Stichting Zino wordt een herplaatsing van A tot Z begeleid door één of twee contactpersonen. Van aanmelding tot plaatsing is er steeds overleg over elke stap en als dat nodig is, kan de contactpersoon hulp inschakelen van een gedragsdeskundige of kan er noodopvang voor de herplaatser geregeld worden. Door deze persoonlijke manier van bemiddelen zorgen we ervoor dat de herplaatsing zo soepel en veilig mogelijk verloopt.

Matchen
Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden beschikt over een kandidatenlijst van mensen die een herplaatser graag een nieuwe kans willen geven. Deze mensen zijn door ons controleteam gescreend en zodra er een bemiddeling nodig is gaan onze matchmakers de aan de slag om de beste matches te zoeken.

Kennismaken, proefperiode en herplaatsen
Maar ook als de match is gevonden stopt de bemiddeling niet. De vaste contactpersoon blijft de vinger aan de pols houden en begeleid iedere stap; contact tussen oude en nieuwe baas, kennismaking, proefperiode en herplaatsing, bij iedere stap is er contact. Steeds wordt er gekeken of er meer deskundige hulp nodig is. Dit kan zijn op gebied van gedrag, maar ook op juridisch gebied kan er extra hulp nodig zijn.

Veel aandacht bij een moeilijk proces
Door deze persoonlijke bemiddeling doet Stichting Zino zoveel meer dan een advertentiepagina voor herplaatsers kan bieden. Het herplaatsen van een hond is heel vaak ontzettend moeilijk, emotioneel en verdrietig. Stichting Zino omringt zowel de baasjes als de hond met heel veel aandacht en zorg en creëert zo de juiste voorwaarden voor iedere baas die noodgedwongen op zoek moet naar een veilig en