Stichting Zino BoNaam: Bo
Ras: Friese stabij x schapendoes x korthals-griffon
Geboortedatum: 25 augustus 2020
Kan bij honden: nee
Kan bij katten: onbekend

Bo zoekt een nieuw baasje!
Soms wordt er een hondje aangemeld waar je als een blok voor valt! Zo’n hondje is Bo. WOW wat een lekker mannetje. Maar we gaan natuurlijk niet op uiterlijk af bij het herplaatsen. We kijken: wat heeft Bo nodig?
Bo is een kruising Friese stabij/schapendoes/korthals-griffon, een combinatie van veedrijver en jachthond. Bo is een vrolijke en gehoorzame hond met heel veel energie en met een dijk van een conditie zoals je bij deze rasgroepen mag verwachten, maar hij heeft geen jachtinstinct en ook het (vee)drijven zit niet in zijn karakter. Dit maakt hem tot een sportief typje die houdt van apporteren, zwemmen, loslopen in het bos, zoekspelletjes en sinds kort leert hij ook naast de fiets te lopen.
Bo is sociaal naar andere honden, maar geeft wel duidelijk aan als een andere hond te ver gaat. Of hij ook zo sociaal zal zijn naar katten weten we niet; hij wil er wel heel graag op jagen.
Bo is aan kleine kinderen gewend, maar soms wil hij wel graag als eerste op schoot zitten. Hij wil zijn mensenroedel ook wel graag beschermen en bij elkaar houden. Gezelligheid is het motto, maar als hij het niet vertrouwd, bijvoorbeeld buiten in het donker op straat, kan hij ook heel stoer blaffen.
Zijn gedrag naar onbekende mensen op straat is vrolijk, opgewekt, uitbundig en soms een beetje lomp.
Wij zoeken voor Bo een plekje waar geen andere honden of kleine kinderen in huis zijn zodat hij alle aandacht krijgt, de nieuwe baas moet echt sportief zijn, bereid zijn om na een gewenningsperiode met Bo samen uit te zoeken wat voor sportieve activiteiten ze samen leuk vinden. De stabij-kant van Bo vraagt om een baas die consequent opvoedt en de baas moet ook veel tijd hebben en heel veel thuis zijn. Want Bo vindt alleen zijn echt niet leuk.
Stichting Zino Bo1Zoals ik al vertelde is Bo best beschermend naar zijn roedel en dat is zijn huidige roedel ook naar hem. Zijn huidige baasjes willen ook in de toekomst graag af en toe horen hoe het met Bo gaat. Hij heeft wel een hele grote pootafdruk op hun hart gezet namelijk.

Wil je meer wilt weten over de rassen die Bo in zijn genen heeft? Lees dan de volgende links:
Friese stabij

Griffon-korthals

Schapendoes

Ben jij die baas die Bo lekker actief kan bezig houden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Bo.

Contactpersoon: Alie Pepping (06-33 30 98 26)