Stichting Zino BobbyNaam: Bobby
Geboortedatum: 30 april 2022
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: nee

Mag ik jullie aandacht vragen voor Bobby? Voor Bobby zijn wij op zoek naar een hele specifieke baas en een hele specifieke plek waar Bobby zijn mandje mag neerzetten. Bobby zit nu op zijn derde plekje en dat gaat hem niet in de koude kleren zitten. Zijn eerste baasjes gingen naar het buitenland verhuizen en konden Bobby niet meenemen. Bobby is toen teruggegaan naar de fokker en is daarna doorgeplaatst naar zijn huidige baasje. Maar helaas kan hij niet tegen de drukte van dit gezin van drie kinderen (en hun vriendjes) en twee volwassenen.

Wij hebben een gedragsdeskundige gevraagd om een beoordeling van Bobby te maken, met de vraagstelling; “Wat voor baas/plek moeten we voor Bobby zoeken?”. Uit deze beoordeling is de conclusie gekomen dat Bobby een angst- en hechtingsstoornis heeft. Dat betekent zeker niet, dat hij zich niet kan hechten aan de baas; in zijn huidige gezin is hij heel erg gericht op zijn vrouwtje, die kan alles met hem ondernemen. Maar dat hechten blijft bij één persoon. Daardoor lukt het niet om met het hele gezin voor Bobby te zorgen. Bobby is een beetje een held op sokken door de angststoornis. Hij heeft veel steun aan de labrador van het gezin. Als de drukte Bobby teveel wordt, gaat hij blaffen en grommen. Gelukkig kan het gezin deze signalen goed lezen, maar helaas kunnen ze de drukte niet altijd vermijden.

Stichting Zino BobbyWij zoeken dan ook voor Bobby die ene speld in de hooiberg. Een baas die perfect matcht en die in precies de goede omgeving woont. Hoe moet de nieuwe baas voor Bobby zijn?
• De nieuwe baas voor Bobby woont in een rustige omgeving en heeft de mogelijkheid om Bobby op eigen terrein/tuin te laten scharrelen.
• Bij de nieuwe baas van Bobby lopen niet continue bezoekers in en uit.
• De nieuwe baas voor Bobby heeft geduld en rust om Bobby langzaam te laten wennen zonder dat er iets van hem wordt verlangd. Hij heeft echt tijd nodig om te hechten aan een nieuwe baas. Daar waar de meeste honden een uitdaging zoeken, wil Bobby graag rust. Daardoor kan zijn rijkgevulde stressemmertje langzaam leeglopen. Buiten lopen aan de lijn lukt op dit ogenblik niet. Alle verkeer en alle indrukken buiten zijn teveel voor Bobby. Ook na de gewenning zal Bobby dit nodig blijven houden. Rust en Regelmaat staan hoog op zijn wensenlijstje.
• Bobby zou erg gebaat zijn bij de aanwezigheid van een andere stabiele hond. Hij is namelijk erg sociaal naar honden.
• Bobby kan in een rustige, natuurlijke omgeving heerlijk rennen door het bos en met andere honden spelen. Uitgebreid kunnen snuffelen bevalt hem goed.

Herken jij je in de omschrijving van de nieuwe baas voor Bobby? Gun jij hem dat ene plekje waar hij gewoon Bobby mag zijn? Stuur dan een bericht naar stichtingzino@gmail.com ovv van Bobby.

Contactpersoon: Alie Pepping