Stichting Zino BoefNaam: Boef
Ras: Jack russel
Geboortedatum: 17 augustus 2021

Soms maken we tijd voor een ander ras in de herplaatsing. Dat is nu bij Boef ook het geval. We worden geholpen door een gedragsdeskundige met de herplaatsing (heel fijn).
Boef is een fantastisch, leuk, klein, eigenwijs Jack russeltje. Hij staat blij en opgewekt in het leven en dat laat hij horen ook. Zijn vrouwtje heeft helaas een flinke burn-out en kan het trainen onvoldoende begeleiden. Boef voelt die spanning en troost haar. Hij is geweldig.

In huis speelt hij met de andere hond, ligt ontspannen in zijn bench en is waaks, hij laat horen dat er volk is. Hij sloopt niets, alleen zijn knuffels kluift hij stuk. Buiten kan hij netjes meelopen aan de lijn, komt hij kinderen, andere honden of katten tegen, slaat hij aan, hij wil ze zo graag ontmoeten. Omdraaien, negeren en na dat contact moment een andere kant oplopen. Hij kan het, hij is super leergierig. Wanneer hij op een veilig stuk losloopt is het niet lopen maar rennen: Boef rent heen en weer en speelt met alles wat met hem wil spelen.

Stichting Zino BoefBoef houdt van alle grote of kleine mensen die hij tegenkomt. Boef heeft geen cursus gevolgd op een hondenschool, maar trainen samen met de gedragsdeskundige en baasjes vindt hij leuk. Boef kan erg vocaal zijn. Het vocale – voornamelijk piepen – is voor de hond belonend omdat hij er aandacht en/of eten voor krijgt. Hij kan het anders en dat heeft hij laten zien bij de gedragsdeskundige (het trainingsadvies gaat mee naar de potentiële eigenaar). Zoals zij mailde naar ons: “De ervaring leert ook dat Boef goed leert. Hij kan ook op andere manieren aandacht vragen en de kleine veranderingen die we hebben ingezet leveren wel resultaat op. Ik heb hier wat testjes met hem gedaan om te zien of hij ook op andere manieren kan communiceren als hij iets wil en dat werkt prima.”

Bij Boef zijn de baasjes thuis, hij is bijna nooit alleen, het alleen zijn zal aangeleerd moeten worden. Hij woont nu samen met een andere Jack russel en dat gaat redelijk, mede doordat hij nu aan het puberen is. De eigenaar denkt dat het beter voor hem is om zonder een ander maatje te wonen. Ze hopen dat er een nieuwe beste mand is die lekker met hem wil gaan oefenen en hem de aandacht kan geven die hij verdient, zonder de spanning van zijn vrouwtje nu. Boef is niet bang, wel een tikkeltje brutaal en het vocaliseren is een combinatie van aandacht vragen en frustratie (omdat de aandacht niet snel genoeg gaat). Het is een leuk, actief en opgewekt hondje!

Heb jij die beste nieuwe mand voor blije opgewekte Boef? Wil je ons mailen stichtingzino@gmail.com o.v.v. Boef

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)