Stichting Zino Bonnie

Geboortedatum: 27 juni 2019
Stamboom: ja
Kan bij katten: onbekend
Kan bij kinderenja (> 12  jaar)
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: nee

Graag stel ik jullie voor aan Bonnie!

Bonnie is een vrolijk en enthousiast labrador teefje van net 1 jaar oud. Zoals het een jong labje betaamt houdt zij van rennen, zwemmen en spelen. Bonnie kent de basiscommando’s en kan netjes aan de lijn of los lopen. Als ze afgeleid wordt, bijvoorbeeld wanneer ze een andere hond ziet, dan kan ze trekken aan de lijn of duurt het soms wat langer voordat ze bij je terugkomt als je haar roept. Bonnie is nog jong en moet nog heel veel leren, maar dit kan zij samen met haar nieuwe baas(jes) doen!

Stichting Zino BonnieKinderen en andere mensen vindt Bonnie leuk, maar in haar enthousiasme kan ze daarbij tegen mensen opspringen of kleine kinderen omver lopen.

Bij het huidige baasje is het nodig dat Bonnie een tuigje draagt bij het uitlaten (met sluiting voor op de borst, om trekken te verminderen). Het aantrekken van dit tuigje vindt Bonnie heel vervelend en levert haar veel stress. Aandoen en dragen van een  gewone halsband is voor Bonnie geen probleem.

Waar Bonnie ook niet van houdt is meegaan in de auto met haar baasjes. Om dit probleem op te lossen hebben haar baasjes echt alles geprobeerd. Samen met een gedragsdeskundige en een hondentrainster hebben zij maandenlang auto-training gedaan. Helaas is dit niet gelukt en in overleg met de deskundigen is daarom besloten dat Bonnie beter herplaatst kan worden. Vreemd genoeg vertoont Bonnie de angst voor de auto niet wanneer ze met de gedragsdeskundige of de trainster meegenomen wordt. Zij springt dan uit zichzelf in de auto, zeker als er nog een andere hond meegaat.

Voor Bonnie zijn wij daarom op zoek zijn naar een nieuwe beste mand. Een liefdevol mandje bij een baas:

• met een rustig gezin zonder hele kleine kinderen (kinderen v.a. ca. 12 jaar)
  • waar liefst al een stabiele hond aanwezig is aan wie Bonnie zich op kan trekken (bijv. in auto)
  • die Bonnie rustig laat wennen en niet direct van alles met haar wil ondernemen, maar langzaam activiteiten wil opbouwen.
  • die Bonnie voldoende uitdaging en beweging met een passende activiteit kan bieden zonder haar te overprikkelen (bijv. speuren, apporteren)
  • die bereid is samen met Bonnie te werken aan het “auto-probleem” in het geval dat dit zich ook bij de nieuwe baas zou voordoen.

Ben jij of ken jij iemand waar dat mandje staat? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Bonnie.

Contactpersoon: Klazien