Stichting Zino Boris Beer Naam: Boris Beer
Geboortedatum: 31 maart 2015
Kan bij honden: ja, niet met alle
Kan bij kinderen: ja, oudere

Voor Boris Beer, een Friese stabij van ruim 7 jaar oud zoeken wij een nieuwe beste mand. Boris is een lieve grote slimmerik die van knuffelen, wandelen, hoopers, hersenwerk en zoekspelletjes houdt. Ook doggy dance, gehoorzaamheid en balans & coordinatie zijn aan bod gekomen. Het baasje van Boris ging tot voor kort elke week met hem trainen en dat vindt hij geweldig.
In huis is Boris rustig en slaapt lekker in zijn mand, bezoek begroet hij enthousiast maar springt niet. Buitenshuis ligt hij lekker in de tuin met een bot, heerlijk!

Stichting Zino Boris BeerBoris kan niet met alle honden even goed opschieten, met intacte reuen gaat het niet goed maar wel met stabiele gecastreerde reuen of gesteriliseerde teefjes. Zijn gedrag naar katten is wisselend, soms negeert hij ze en soms wil hij erachteraan.
Met kinderen is Boris heel lief, door zijn enthousiaste en soms wat lompe gedrag is het beter dat hij niet in een gezin met jonge kinderen wordt geplaatst.

Boris loopt goed aan de lijn en trekt niet, zijn baasjes laten hem niet loslopen omdat ze bang zijn dat hij wegloopt. Boris is vroeger gebeten door een andere hond en daar heeft hij toch wel een trauma aan overgehouden in de zin van dat hij andere honden voorzichtig benaderd. Doordat Boris gecastreerd is heeft hij meer honger gekregen en wil hij, als hij de kans krijgt wel eens snaaien. Zijn gewicht moet ook goed in de gaten worden gehouden. Boris krijgt dieetvoer ivm met zijn darmen.

De reden dat Boris herplaatst wordt heeft te maken met veranderingen de afgelopen jaren in het gezin. Boris is hierdoor onrustiger geworden. Alleen zijn is voor Boris altijd al lastig geweest, dan gaat hij hard blaffen. Dit heeft eerder gezorgd voor veel problemen met de buren, de baasjes zijn verhuisd maar zijn nu zo gestressd dat Boris hun stress overneemt. Ze hebben van alles geprobeerd maar het lukt ze niet om Boris minder te laten blaffen. Boris gaat regelmatig naar de oppas en daar is hij veel rustiger.

Stichting Zino Boris BeerGraag zouden de huidige baasjes Boris geplaatst zien in een rustig gezin met oudere of geen kinderen. Het zou fijn zijn als hij niet teveel alleen hoeft te zijn. Wanneer er een stabiele andere hond bij deze baasjes woont kan hij zich daar waarschijnlijk wel aan optrekken. Liefst niet in een woonwijk zodat Boris af en toe even lekker hard kan en mag blaffen. Omdat hij er van houdt om samen te werken/trainen, is het fijn als het baasje dat met hem kan en wil doen.

Wat zou het fijn zijn als Boris binnenkort ontspannen in zijn nieuwe mand ligt! Staat die beste mand bij jou/ jullie? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Boris Beer.

Contactpersoon: Anneke