Stichting Zino Boris3Naam: Boris
Kan bij kinderen: ja vanaf 12 jaar
Kan loslopen: nee
Kan in de auto: ja

Dit is Boris, een fitte knuffelbeer van 2 jaar oud waar we een nieuwe beste mand voor zoeken.
Binnenhuis is Boris een dikke lieverd, hij ligt graag bij je in de buurt. Als er een andere hond in huis is, daagt hij uit tot spel. In de tuin rent hij graag achter een bal aan en speelt ook graag samen met zijn baasje met een trektouw.

Aan de lijn is Boris gefocust op zijn omgeving, hij let goed op andere honden en katten. Het contact met andere honden wisselt, soms goed en soms grommen. En katten, daar wil hij achteraan…. Boris loopt alleen los in een omheind gebied omdat hij het nog lastig vindt om bij zijn baas terug te komen. Maar dat is trainbaar. Boris heeft de gehoorzaamheidscursus gedaan en hij doet nu samen met zijn baasje mantrailen, speuren. Dat vindt hij geweldig en doet dat erg goed.

Stichting Zino Boris 3Boris kan goed met kinderen maar de baasjes adviseren om hem niet in een gezin met al te jonge kinderen te plaatsen ivm onvoorspelbaarheid. Ook heeft Boris zij rust nodig en oudere kinderen snappen dat beter. Als er bezoek komt gaat Boris eerst even in zijn bench totdat hij wat gewend is en dan mag hij kennismaken. Boris vindt niet echt leuk maar als hij er eenmaal inzit gaat het goed.

Waarom zoeken wij een nieuwe mand voor Boris? In het huis van Boris woont nog een hond, Casper. Casper heeft in november 2023 iets gekregen tegen vuurwerkangst en daar is hij heel timide van geworden en Boris is daardoor dominant en agressief gedrag gaan vertonen naar Casper. Er is een gedragsdeskundige geweest en die heeft tips gegeven maar de baasjes hebben zijn gedrag niet kunnen ombuigen.

Door verschillende omstandigheden is Boris in zijn nog jonge leven al bij zijn derde baas. Daarom zou het zo fijn zijn dat hij nu zijn “forever home” zou vinden. De nieuwe baasjes moeten veel tijd voor Boris hebben en een afgesloten tuin. Kinderen vanaf 12 jaar en geen andere hond. Boris zal in het begin wat afwachtend zijn en nieuwe dingen wat spannend vinden. Maar met tijd, liefde en geduld win je het vertrouwen van Boris en heb je er een fantastische hond aan.

Wie geeft Boris zijn nieuwe beste mand! Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v.Boris.

Contactpersoon: Anneke