Stichting Zino BorreNaam: Borre
Geboortedatum: 26 mei 2016

Mag ik jullie voorstellen aan Borre de pechvogel-stabij? Waarom een pechvogel? Borre is voor de tweede keer op zoek naar een nieuwe beste mand. Een halfjaar geleden is Borre ook al een keer door Stichting Zino herplaatst. Zijn baasjes konden toen door omstandigheden niet meer voor hem zorgen, maar er werd een nieuw baasje gevonden die ook nog eens op een geweldige rustige plek woont. Borre heeft nu een voedselbos en een privézwembad (lees vijver) voor de deur.

Helaas, het noodlot treft hem nog een keer; zijn huidige baasje kan door verdrietige omstandigheden niet meer vanuit huis werken en dan moet Borre hem een aantal lange dagen missen. Dit maakt zowel het baasje als Borre erg verdrietig. Er zit niets anders op dan opnieuw een nieuw baasje voor Borre te zoeken.

Stichting Zino BorreBorre is een hele lieve stabijreu die in zijn vorige gezin leefde met kleine kinderen en nu woont Borre met zijn baas alleen. Dat vindt hij heerlijk, lekker optrekken met de baas. Hij is echt heel erg baasgericht. Bij het wandelen geeft Borre zelf aan hoeveel zin hij heeft. Soms vindt hij een korte wandeling genoeg, soms wil hij graag uitgebreid snuffelen en soms heeft hij zin in een langere wandeling. Als hij los loopt houdt hij de baas goed in de gaten tot hij wild ruikt! Tja, het is en blijft een jachthond.

Naar andere honden is Borre aangelijnd soms wat onzeker, is dan wel eens een keer uitgevallen. Als hij los loopt gaat het altijd goed. Naar vreemden lijkt het wel of hij even naar zijn baas kijkt. Als die aangeeft dat het goed is, dan is het wat Borre betreft ook goed.
Borre is erg aan de baas gehecht en is liever niet alleen. Hij is het liefst in zijn eigen vertrouwde omgeving met zijn eigen mensenroedel. In die vertrouwde omgeving is het niet erg dat de baas soms even weg is. Hele dagen alleen of in een pension of gast gezin is niet goed voor hem.

Wat voor baas zoeken we voor Borre? Dat heeft de huidige eigenaar heel mooi verwoord:
Borre wil altijd bij je zijn en dat maakt hem de beste vriend die je je kunt wensen. Een nieuwe baas moet Borre de aandacht, rust en stabiliteit kunnen geven die hij nodig heeft. Borre houdt van mensen. Een plek met meerdere mensen zal hij gezellig vinden. Borre woont nu in een klein huisje met een groot erf in een natuurgebied. Een erf of tuin is wel een pre. Hij kan dan vrij scharrelen. Samen in de tuin werken is favoriet. Borre is intelligent en leerbaar. Fysiek hoeft hij niet meer zoveel, maar mentale uitdaging is goed voor hem. Speur- en zoekspelletjes zijn dan fijn. Als je wilt wandelen geeft Borre wel aan of hij zin heeft of niet. Een vriendelijke baas die geduld heeft en goed oplet, zal snel een band opbouwen.
Borre is niet geschikt voor stad of drukke wijk. Teveel onbekende onverwachte indrukken maken hem ongelukkig.

Ben jij die baas die aan deze omschrijving voldoet en heb je interesse om Borre een nieuwe beste mand te bieden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. van Borre.

Contactpersoon: Alie Pepping