Stichtin Zino BowieNaam: Bowie
Ras: kleine münsterländer (heidewachtel)
Geslacht: reu
Geboortedatum: 17 juni 2023
Stamboom: ja
Kan bij honden: ja
Kan bij katten: nee
Kan bij kinderen: ja, vanaf 12 jaar
Kan loslopen: ja, in omheind losloopgebied
Kan in de auto: ja

Hoi, ik ben Bowie, een knappe kleine münsterländer reu van 10 maanden. Ik ben een erg enthousiaste, alerte, intelligente, zachte, gevoelige en heel lieve puber. Ik zoek een nieuwe beste mand omdat mijn baas door veranderingen in persoonlijke omstandigheden mij niet meer kan geven wat ik nodig heb.
Mijn ouders werken allebei in de jacht. Mijn moeder nam toen ik nog in het nest lag al wild voor ons mee, heerlijk al die geuren. Ik hou erg van buiten in de natuur rondrennen en van snuffelen. Ik zou ook wel mee op jacht willen, of ervoor trainen samen met de baas, of speuren, zweetwerk of behendigheid doen. Ik heb al wat aan puppy jachttraining gedaan. Ik werk graag voor de baas. Mijn baas zegt dat ik zowel hersenwerk als beweging nodig heb. Ik wil graag dingen doen, een voertje helpt daarbij, maar met de stem belonen of gewoon een aai vind ik ook fijn.

Stichting Zino BowieBuiten wil ik vooral alles bekijken en ontdekken. Ik snuffel graag, volg geursporen en loop zo’n spoor als ik de kans krijg helemaal uit. Ik ben als puber snel afgeleid, ben al best sterk en ik trek flink aan de lijn bij het uitlaten omdat ik alles interessant vind en erheen wil, en dat doe ik dan. Als ik andere honden zie wil ik erheen want wie weet willen ze met me spelen. Ook als ik hele kleine kinderen buiten zie en hoor, vind ik dat zo leuk, dan wil ik er even heen. Ik kan dan onstuimig en een beetje lomp zijn. Misschien beter als ik nu niet bij een gezin met (jonge) kinderen terecht kom? Met een nieuwe baas moet ik nog flink oefenen om netjes aan de lijn naast de baas te leren lopen. Verder luister ik wel goed.
Loslopen doe ik in een omheind losloopgebied en dat gaat goed. Ik ga rennen en spelen en hou de baas in de gaten. Als ik geroepen word kom ik.

Binnen ben ik rustig en lig ik graag bij de baas. Ik hou erg van knuffelen en van trainen en spelen, zoals verstoppertje of een trekspel samen met de baas. Trucjes pik ik snel op en doe ik graag.
Waaks ben ik niet. Bezoek begroet ik enthousiast en ik kan daarbij wel opspringen tegen mensen, daarna ga ik meestal in mijn mand. Ik pak wel eens mijn knuffel en die leg ik dan op een been van het bezoek, kijken wat er gebeurt. Soms heb ik thuis een ongelukje, en plas ik in huis. Alleen thuis zijn vind ik niet leuk, bij een nieuwe baas zal dit weer heel langzaam opgebouwd moeten worden.

Stichting Zino BowieHou je van wandelen, trainen, werken en knuffelen met je hond, ben je een fysiek en mentaal stevige baas en heb je tijd, aandacht en ruimte om Bowie verder op te voeden en te begeleiden, stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Bowie. Als je je nog niet eerder hebt aangemeld bij ons vragen wij je om je ook aan te melden als kandidaat-baas.

Contactpersoon: Paulien