Stichting Zino BoyNaam: Boy
Geboortedatum: 23 maart 2019
Kan bij kinderen: vanaf 10 jaar
Kan loslopen: nee

Boy is een lieve, speelse hond, van 3,5 jaar oud en hij zoekt een nieuwe beste mand. Boy is in huis lief, rustig en wil graag geknuffeld worden. Hij kan prima een tijdje alleen zijn en zal dan rustig gaan slapen. Hij heeft nog nooit iets kapot gemaakt in huis. Boy zal waaks reageren als er iemand aankomt of er iets onverwachts gebeurt, maar zal ook snel weer rustig worden, als hem verteld wordt dat het goed is.

Boy vindt het heerlijk om te spelen, met een bal of touw of ander speeltje. Het zal goed voor hem zijn, als zijn nieuwe baas, een vorm van training met hem wil gaat doen. Iets waar hij zijn enthousiasme en behoefte om te leren, in kwijt kan. Boy loopt op dit moment niet los van de riem, maar komt wel vaak in de ‘hondenspeeltuin’, waar hij het heerlijk vindt om met andere honden te spelen, Het liefst de wat kleinere hondjes. Boy zou dus, als het klikt, prima bij een andere hond geplaatst kunnen worden.

Stichting Zino Boy1Met jongere kinderen kan Boy niet zo goed omgaan. Deze zijn te onvoorspelbaar wat hem angstig maakt.Stichting Zino Boy3 Oudere kinderen, vanaf een jaar of 10, zal hij wel geweldig vinden. Hoe meer mensen hem aandacht geven of met hem spelen, hoe beter hij het vindt. Boy is als pup gewend geweest aan een bench. Deze wordt niet meer gebruikt omdat dit niet meer nodig is voor Boy.

De eigenaar van Boy is overleden en hij leeft nu met alleen het vrouwtje en die kan vanwege haar gezondheid Boy niet bieden van hij nodig heeft. Boy gaat heel graag wandelen en door zijn enthousiasme trekt hij best hard aan de riem. Het zal hem nog geleerd moeten worden, dat hij rustig leert te lopen aan de riem. Doordat hij graag en snel leert, is dit hem wel aan te leren.

Wat voor baas zoeken voor Boy? Een baas die een liefdevolle, maar consequente aanpak heeft. Iemand die Boy veel aandacht kan geven en die het leuk vindt om de training verder op te pakken met hem. Wij denken dat Boy, omdat hij het niet gewend is, beter niet in een huis met katten kan worden geplaatst. Wel vinden we het absoluut belangrijk dat Boy in huis gehouden wordt en niet in een buitenkennel.

Heb jij die nieuwe beste mand voor Boy? Of weet jij iemand die deze mand heeft staan?
Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Boy

Contactpersoon: Barbara