Stichting Zino CharlieNaam: Charlie
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: boven de 8 jaar
Kan loslopen: nee

Voor de mooie Charlie, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever, in de volksmond een ‘toller’, zoeken wij een nieuwe beste mand.

Charlie is in huis een rustige hond en houdt van knuffelen en wil af en toe aandacht, maar hij kan ook heel rustig op zijn eigen plekje liggen. Hij zal bezoek enthousiast begroeten, maar gaat daarna ook weer rustig liggen.
Buiten is Charlie erg enthousiast en wil graag alles onderzoeken en besnuffelen. Hierdoor zal hij soms ook trekken aan de riem. Het netjes naast lopen met aandacht voor de baas moet hem geleerd worden. Als hij aangelijnd een andere reu tegenkomt, kan hij soms wat dominant gedrag vertonen en als hij de kans krijgt kan hij gaan rijden op de andere hond. Hij is niet gewend om veel los te lopen, omdat hij dan vanuit enthousiasme te veel zijn eigen gang gaat. Hij houdt wel zijn baasjes in de gaten, maar loslopen én goed onder appel staan, zal hem dus nog aangeleerd moeten worden. Charlie heeft veel beweging en ook mentale uitdaging nodig.

Stichting Zino CharlieCharlie kan goed met kinderen overweg, wil graag door ze geaaid worden, maar kan wel heel enthousiast worden en gaat dan springen en druk doen. Hierom plaatsen we Charlie alleen bij kinderen van 8 jaar of ouder.
Charlie houdt van zwemmen, zoekspelletjes, uitgedaagd worden en vooral ook nieuwe dingen aanleren.
Ondanks dat Charlie een echte jachthond is, snapt hij niet wat de bedoeling is van ‘apporteren’.
Hij heeft puppycursus en gehoorzaamheid training gevolgd.
Charlie gaat graag mee op reis in de auto en hij is gewend om af en toe een tijdje alleen thuis te zijn en ligt dan voornamelijk te slapen. Hij ligt graag zijn bench.
Charlie is een hond die duidelijkheid en leiding nodig heeft, maar wel op een liefdevolle en positieve manier. De ‘toller’ is een intelligente en gevoelige hond die erg hecht aan zijn gezin, maar geen allermans vriend is.

Vanwege de komst van een baby bij zijn huidige baasjes en het feit dat hij niet heel goed overweg kan met de andere hond in huis, zoeken wij een nieuwe beste mand voor Charlie.
We zoeken dus een kandidaat met genoeg energie om veel met Charlie te ondernemen en bij voorkeur iemand met een grote tuin waar hij zich in kan vermaken.

Ben jij die rustige, liefdevolle en consequente baas?, mail dan naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Charlie.

Contactpersoon: Barbara Smid