Naam: Chica
Geboortedatum: 13 maart 2014
Kan bij honden: nee
Kan loslopen: nee

Graag stellen wij Chica aan je voor! Chica is een blije, speelse dame en op zoek naar een warme nieuwe mand. Door een verhuizing en een nieuwe baby is Chica een beetje onzeker geworden. Ze leeft samen met een andere hond, wat helaas steeds minder goed gaat. Dit heeft al eens geleid tot een vechtpartij. Buiten voelen de twee honden zich juist sterker samen, wat soms leidt tot uitvallen aan de lijn van o.a. Chica. Andere keren gaat het wel heel goed, zeker als het huidige baasje alleen met haar loopt.

In huis is Chica rustig en lief. Buiten houdt ze van lekker snuffelen en is ze alert op vogels, katten en andere honden. Ze is ook gek op lekkere grote kuilen graven! Voor kinderen is ze lief, ze kan wel een beetje lomp zijn in haar enthousiasme door tegen ze aan te springen. Tegen onbekenden is Chica ook lief, ze vindt ze wel spannend af en toe.

Overdag kan Chica 2-3 uur in de bench blijven, ’s nachts lukt dat zeker van 22.00 tot 8.00 uur. Bij een nieuw baasje zal het alleen zijn waarschijnlijk weer opnieuw getraind moeten worden.

Deze lieverd kan geplaatst worden waar geen katten en/of andere huisdieren zijn, die jaagt ze op. Chica heeft diverse trainingen gevolgd; gehoorzaamheid, samenspel cursus en frisbee. De laatste cursus vond ze minder leuk, goed om te zien dat ze aangeeft waar haar interesses liggen.

Er zijn nog wel wat aandachtspuntjes voor Chica, los lopen is een trainingsdoel. Zodra ze een vogel ziet vliegen rent ze er achteraan en is de focus op de vogel en is zij de baas vergeten. Aan de lijn trekt ze in het begin van de wandeling, dit gaat naarmate de wandeling vordert beter.

Chica kan soms uitvallen aan de lijn, de verwachting is echter dat dit minder gaat zijn als ze alleen uitgelaten wordt en uiteraard is dit ook te verbeteren met behulp van training.

Chica houdt buiten van muisjes zoeken, binnen met knuffels sjouwen en slapen, knuffelen, hersenwerkjes en flostouwen. Lekker rustig spelen met haar vindt ze heel leuk. Verder is het een stoere dame, nergens bang voor! Uitzondering is de rookmelder, die vindt ze spannend. Ze heeft soms wat gevoelige voetzooltjes.

Kortom, een schat van een hond die op zoek is naar een nieuwe mand bij een rustiger gezin zonder andere huisdieren, waar ze weinig alleen hoeft te zijn.

Denk jij dat dit mandje bij jou staat? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Cynthia