Stichting Zino ChinoNaam: Chino
Geboortedatum: 23 april 2013
Stamboom: ja
Kan bij kinderen: ja, vanaf 12 jaar

Mag ik jullie voorstellen aan Chino. Deze zachtaardige en rustige allemansvriend van 8 jaar, wiens leeftijd alleen wordt verraden door de grijze haren op dat leuke kopje, zoekt een nieuw mandje. Deze levenslustige heer van stand kan niet langer thuis wonen. Door de verhuizing van de baasjes is het moeilijk voor deze senior geworden om ze weg te zien gaan want hij wil niet alleen achterblijven. Hij wordt dan onrustig en gaat ze in huis zoeken. In de vorige woning had hij hier minder last van maar nu bezorgt hem dat stress waardoor hij gaat blaffen en piepen.

Binnen is Chino lekker rustig. Hij is het liefst bij je in de buurt en wil dan graag knuffelen. Als hij geen aandacht krijgt zoekt hij een lekker plekje om te slapen, het liefst op zijn kussen. Chino zit niet in een bench, dit is niet nodig. Hij heeft zijn eigen speeltjes en daar is hij tevreden mee, het is geen sloper. Andere huisdieren in huis is hij niet gewend. Voor Chino zijn er 2 soorten dieren, namelijk honden en dieren waar je achteraan gaat als het kan. Het jachtinstinct is zeer aanwezig. Chino woont in een appartement, hij is een tuin niet gewend.

Stichting Zino ChinoBuiten loopt Chino goed aan de lijn. Blaft naar andere honden als ze te dicht in zijn buurt komen. Ziet hij iets wat erg interessant is dan moet de baas erop bedacht zijn dat hij er op af wil en dan flink trekt. Als hij losloopt is hij een beetje timide naar andere honden toe, hij zoekt ze niet op. Chino is niet zo speels met andere honden, hij gaat liever zijn eigen gang. Chino heeft samen met de baas een cursus speuren gedaan, hij vindt dit leuk en kan er echt van genieten. Als hij losloopt komt de echte Welsh springer spaniël naar boven. Lekker zijn eigen ding doen; struinen, snuffelen, speuren en spelen met de baas. Hij houdt de baas goed in de gaten en blijft in de buurt. Bij de honden uitlaatservice, waar hij dagelijks mee op pad gaat, is hij een graag geziene gast.

Naar onbekende mensen en grotere kinderen is deze allemansvriend heel zacht en rustig. Hij geniet van de aandacht die hij krijgt en laat dat ook merken door lekker langs je benen te schuren. Chino is een mensenhond. Even snuffelen, enthousiast begroeten en het is goed. Chino is bang voor kleine kinderen, zeker als die op hem af komen en hem willen aaien. Hij deinst dan terug, maar als het kind toch doorkomt dan wil hij blaffen en hapt in de lucht. Hij laat op deze manier weten dat hij het eng vindt, hij heeft nog nooit gebeten. Maar dit is iets waar zeker rekening mee gehouden moet worden.

Wij zoeken voor de soms onzekere Chino een lieve en ervaren baas. Een baas die lekker veel tijd voor hem heeft, vaak met Chino wil wandelen en hem los laat lopen. Heeft u die warme mand voor Chino, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com. o.v.v. Chino.

Contactpersoon: Herman