Stichting Zino DivaNaam: Diva
Geboortedatum: 3 mei 2018
Kan bij katten: ja
Kan loslopen: ja, maar

Mag ik jullie voorstellen aan Diva.
Voor deze lieve dame zoeken we een nieuw mandje. Door onvoorziene omstandigheden is Diva nu op werkdagen veel te lang alleen waardoor ze ongelukkig is. Met veel verdriet zoekt het baasje nu een nieuw plekje voor Diva. Diva is niet groot, ze ziet er uit als een stabij en gedraagt zich ook als een stabij. Ze doet haar eigen ding en heeft soms ook de welbekende bananen in de oren. Bij Diva is van het gedrag van een bordercollie niet veel terug te vinden.

Binnen is Diva een enthousiaste hond die graag bij je is. Lekker tegen je aan komen liggen op de bank, even geknuffeld worden en de bal brengen. Ze vindt het fantastisch om te spelen met een bal. Van een kauwstaaf kan ze genieten. Haar knuffels houdt ze lekker in de buurt en eentje met een piepje erin is helemaal favoriet. Zoals het bij een stabij hoort houdt ze natuurlijk alles in de gaten. Vanaf de bank kijkt ze naar buiten en als er in haar ogen iets belangrijks gebeurt zal ze dat laten horen. Diva is gewend aan een bench en kan een paar uur alleen thuis zijn, hoewel ze dat niet echt fijn vindt. Diva kan los in huis en zoekt dan lekker een plekje waar ze tot rust komt. Diva is opgegroeid met een kat en een andere hond, ze is dus nooit echt helemaal alleen geweest.

Stichting Zino DivaDiva is graag in de tuin waar ze lekker snuffelt en geniet van de geuren. Tijdens het wandelen moet deze dame haar energie kwijt en wil dan alles zien, ze gaat dan ook alle kanten op. Ze is ook wel alert en soms onrustig, zo schrikt ze van onverwachte harde geluiden en ze is dan ook bang voor vuurwerk. Dat is ook de reden dat Diva niet overal kan loslopen, het baasje durft dit niet aan. Onbekende volwassenen, kinderen maar ook honden benadert ze behoedzaam, ze wil eerst de kat uit de boom kijken voor ze kennismaakt. Als de ander eenmaal akkoord bevonden is dan komt de gezellige knuffelachtige Diva tevoorschijn. Diva loopt los op een omheind losloopgebied in de buurt, met andere honden vermaakt ze zich goed. O ja, vreemde katten zijn leuk en spannend, Diva zal deze proberen weg te blaffen.

Wij zoeken voor Diva een lieve, rustige en ervaren baas, die vooral Diva de tijd wil geven om te laten wennen. Diva heeft tijd nodig om mensen te leren kennen en te vertrouwen. Iemand die er voor haar is en het prachtig vindt dat Diva is zoals ze is, lekker met haar wil wandelen en haar later zelfs los laat lopen.
Heeft u die warme mand voor Diva, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Herman (06 – 20 60 50 58)