Stichting Zino FamkeNaam: Famke
Geslacht: teefje
Geboortedatum: 28 maart 2021
Kan bij kinderen: boven de 16

Voor Famke zoeken we een nieuwe beste mand. Famke is een prachtige Friese stabij van ruim 3 jaar oud. Ze is lief en zachtaardig van karakter maar ook wat angstig en onzeker. Binnenshuis is Famke rustig en waaks, voor de postbode waarschuwt ze het baasje dat er post is door te gaan blaffen. Ze ligt ook graag aan je voeten.

Buitenshuis ligt Famke graag in de tuin of speelt ze met haar knuffel, liefst met een piepje. Aan de lijn lopen gaat goed, zolang het rustig is, ze loopt braaf naast je. Als het drukker wordt gaat ze trekken en wil ze het liefst weer naar huis. Loslopen gaat ook goed maar ze houdt het baasje goed in de gaten. Je kan Famke geen groter plezier doen dan naar het strand, bos of ander losloopgebied te gaan.

Stichting Zino FamkeMet bekende en onbekende volwassenen en kinderen is Famke afwachtend. Ze kan wel eens door onverwachte bewegingen gaan blaffen en opspringen. Het is voorgekomen dat Famke in kuiten wil happen als bv bezoek vertrekt. Daarom adviseren we om haar niet te plaatsen bij kinderen jonger dan 16. Famke haar eerste baasje heeft haar niet goed behandeld, Hij heeft haar niet goed begeleid in haar gedrag. Daardoor is Famke meer bang van mannen dan voor vrouwen. Met andere honden en katten is Famke afwachtend, de ene keer gaat ze blaffen en grommen en de andere keer laat ze het voor wat het is.

Famke is nu bij haar tweede baasje. Die heeft haar als pup uit een nare situatie gehaald. Door gezondheidsredenen kan Famke niet blijven. Daarom zijn we op zoek naar een baasje die met Famke vooruit kijkt en niet stilstaat bij het verleden. Wil gaan trainen met Famke want ze is slim en leert snel. Ook een rustige, veilige plek met een stabiele reu zou Famke goed doen.

Bent u nou die lieve baas die voor Famke deze plek heeft en haar de liefdevol wil begeleiden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Famke.

Contactpersoon: Anneke