Stichting Zino FelixNaam: Felix
Geboortedatum: 14 februari 2020
Kan bij katten: onbekend

Felix, een lieve, gezonde en sociale Friese stabij reu van ruim 1 jaar oud die graag onder de mensen is, zoekt een nieuwe beste mand.
Vanwege prive-omstandigheden in het gezin waar Felix nu woont, hebben zijn baasjes met veel verdriet besloten om een nieuw baasje voor hem te zoeken.

Felix houdt van dutjes doen en naar buiten kijken. Mensen die de tuin in lopen worden kort blaffend begroet. Afhankelijk van het weer is Felix in de winter, voor- en najaar graag buiten. In de zomer zoekt hij graag de koelte op.

Felix wil aan de lijn nog wel eens trekken als hij druk snuffelt. Hij wordt hier momenteel op getraind. Als hij losloopt vindt hij het heerlijk om rond te snuffelen en houd je wel in de gaten. Felix is goed op 100 meter stil te zetten. Aan de lijn vindt Felix andere honden soms spannend en wil dan af en toe uitvallen. Wanneer hij losloopt gebeurt dit niet. Katten in huis is Felix niet gewend. Buitenshuis is zijn gedrag naar katten wisselend. Vaak blaffen en soms gaat hij er achteraan.
Felix heeft een puppytraining en een jonge honden training gevolgd.

Stichting Zino FelixHij is nieuwsgierig wanneer hij jonge kinderen tegenkomt en gaat dan weer zijn eigen gang. Onbekende grote kinderen en volwassenen begroet hij enthousiast, snuffelt en kwispelt. Soms springt hij nog wel eens tegen je aan, maar dit wordt steeds minder. Felix houdt van wandelen, afgedroogd worden nadat hij met de tuinslang is afgespoeld, knuffelen en kroelen.
Vuurwerk en harde knallen vindt Felix niet leuk. Hij zoekt dan bescherming bij zijn baasjes, raakt niet echt in paniek.

Wat Felix echt niet leuk vindt is afscheid nemen en alleen zijn. Hij heeft nooit alleen hoeven te zijn. Binnenshuis kan hij wel ongeveer 2 uurtjes alleen zijn als de baasjes boven zijn. Er is recentelijk gestart met Bachbloesem therapie en dit heeft effect. Felix raakt nu niet meer gelijk in paniek zodra de baasjes bijvoorbeeld hun jas aandoen om weg te gaan.
Slapen doet Felix ’s nachts op zijn eigen kleed in de woonkamer of op het kleed in de woonkamer zelf.

We zoeken een nieuwe baas die ervaring en passie heeft voor de Friese stabij en dus bekend is met hun karakter. Felix is nog geen 2 jaar en op dit moment wordt er getraind op de laatste dingen met hem zoals het meelopen tijden het fietsen, niet trekken aan de riem en alleen thuis zijn. Een nieuwe baas die graag met Felix naar buiten gaat en hem verder begeleidt in zijn ontwikkeling.

Ben jij die baas die deze top hond met een lief en sociaal karakter zijn warme mand kan geven? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Felix

Contactpersoon: Lindy (06 – 38 55 62 79)