Stichting Zino FidorNaam: Fidor
Geboortedatum: 12 februari 2015
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: nee

Voor mooie Fidor, een 6-jarige Welsh springer spaniël, zoeken wij een nieuwe beste mand.

Wie is Fidor:
Zoals jullie op de foto zien, is Fidor een echte kapitein Iglo. Hij gaat graag met z’n baasjes mee op de zeilboot. Ook houdt hij van speuren naar lekkernijen. Het speuren heeft hij geleerd op de speurcursus (mantrailing). Als hij losloopt gaat dan ook direct z’n neus aan. Hierbij blijft hij z’n baasjes goed in de gaten houden. Ook aangelijnd blijft de neus aan de grond, maar kan hij netjes aan de voet lopen en omdat hij graag wil helpen door iets te dragen, loopt hij met de dummy in z’n bek. Als hij met z’n baas gaat hardlopen, wil hij altijd het handvat van de riem vasthouden. Omdat Fidor bij z’n eerste baasjes weinig heeft geleerd, heeft zijn huidige baas nog twee gedragstrainingen met hem gevolgd. Fidor is echt een slimme hond.

Fidor vindt het leuk om buiten in het losloopgebied met andere honden te spelen, maar kan ook afstand houden. Als hij aangelijnd een andere reu tegenkomt, gaat hij blaffen en wil hij er op af. Bij z’n huidige baasjes heeft Fidor de eerste maanden samengeleefd met een kat. Dit ging goed. Katten die hij buiten ziet, vindt hij interessant en dan wil hij er graag achteraan. In huis is Fidor rustig, alert en ook wel waaks. Thuis wil hij nog weleens proberen te ontsnappen door een openstaande deur. Als de deurbel gaat, reageert hij met geblaf. Met de postbode of pakketbezorger heeft Fidor geen goede verstandhouding en wil ze wegblaffen zodra hij ze hoort komen. Fidor is gewend aan de bench en kan prima een paar uurtjes alleen zijn. Ook is Fidor gewend om 1 dag per week naar een oppas te gaan.

Een allemansvriend is Fidor niet. Hij is wantrouwend naar grote kinderen en volwassenen en is voorzichtig met benaderen. Fidor gaat niet goed met kleine kinderen en gaat grommen naar ze.

Stichting Zino Fidor 2Fidor heeft angst voor wieltjes. Door zijn angst heeft hij een steppend kind gebeten. Ook heeft hij gehapt naar een jogger die op de baas van Fidor kwam aflopen. Mede hierdoor zijn we op zoek naar een rustige omgeving zonder kleine kinderen voor Fidor. Het toekomstige baasje heeft ervaring met honden, houdt van wandelen en vindt het leuk om met Fidor te gaan speuren.

Kan jij dit bieden aan Fidor, mail dan naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Fidor.

Contactpersoon: Barbara Smid en Alie Pohle