Stichting Zino FinleyNaam: Finley
Ras: Engelse springer spaniel
Geboortedatum: 24 augustus 2018

Voor Finley, een lieve, kleine, gevoelige, ondeugende Engelse springer spaniel van 3 jaar, zoekt zijn baasje een nieuwe beste mand. Zijn baasje heeft veel meegemaakt in de privé sfeer en kan helaas Finley niet geven waar deze lieve springer behoefte aan heeft.
Finley rent graag zijn neus achterna, neemt de vrijheid, door het water en het riet, maar verliest de baas niet uit het oog en komt altijd weer terug.  Autorijden, in de fietsmand of mee op de boot, zwemmen, apporteren, hij vindt het allemaal geweldig.

Finley ligt graag bij je op de bank of in zijn mand en als het warm is op de vloer. Wanneer hij zin heeft om te spelen, vraagt hij om je aandacht. Soms een beetje wild, een stoeipartijtje vindt hij ook niet erg.
In de tuin scharrelen vindt hij leuk net zoals in de zon of schaduw liggen. Vogels uit de tuin wegjagen is Finley zijn grootste hobby.
Wanneer er iemand op het erf komt of aan de deur laat hij van zich horen. Blij en enthousiast, met geblaf.

Finley trekt aan de riem, neus op de grond. Hij kent wel het commando ‘naast’ en komt dan strak naast je lopen, maar het moet wel vaak herhaald worden. Dit is trainbaar.
Andere honden buitenshuis gaat prima. Finley is onderdanig, bang voor opdringerige honden. Aan de riem uit zich dat in trekken en soms blaffen. Komt hij aangelijnd een gelijkgestemde hond tegen dan wordt er gesnuffeld en gekwispeld en speelt dan graag.
Katten jaagt hij op.

Stichting Zino FinleyKinderen is Finley dol op. Gaat uit zichzelf er naar toe. Als ze heel klein zijn dan kruipt hij en kan dan soms een plasje laten lopen.
Finley is een gevoelige hond, hij loopt naar sommige mensen en andere negeert hij volledig. Vindt hij iemand leuk wil hij nog wel eens tegen die persoon opspringen en/of gaat hij blij kwispelen en blaffen.

Finley houdt er niet van om speeltjes met andere honden te delen. Dan zoekt hij onrustig een plek waar hij met zijn speeltje veilig is.

Voor Finley zoeken we een baas die graag met hem wil werken. Een agility parcours afleggen vindt Finley helemaal geweldig. Of fijn samen naar het strand, dan gaat hij helemaal uit zijn dak! Een baas die Finley als zijn/haar maatje ziet, tijd en aandacht heeft. Finley is niet gewend aan een bench, slaapt graag bij de baas op bed. Een ruime tuin zou ook heel fijn zijn.

Wil jij graag meer informatie over deze lieve enthousiaste Finley? Of denk jij dat Finley dé hond voor jou/jullie is? Heb jij die nieuwe beste mand voor Finley? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Finley.

Contactpersoon: Lindy (06 – 38 55 62 79)