NIEUW: Stichting Zino’s gedragsgroep:

Omdat het herplaatsen altijd nog beter kan!

Veilig herplaatsen

Het herplaatsen van een hond is veelal een moeilijke beslissing en dus iets waar het team van stichting Zino altijd serieus mee bezig is. Een hond (geen enkel dier trouwens) hoort niet op een onveilige advertentie site aangeboden te worden voor herplaatsing. Het gaat om een levend wezen. Wij herplaatsen honden dan ook met een 1 op 1 begeleiding.

Deskundige begeleiding

Die begeleiding hebben wij nu verbeterd. Vanaf nu hebben we de mogelijkheid om bij (gedrags-)problemen hulp in te schakelen van een gedragsdeskundige. We hebben de laatste maanden hard gewerkt aan de oprichting van onze gedragsgroep.  Een gedragsdeskundig consult kan worden ingezet op verzoek van de oude of de nieuwe baas of op verzoek van de herplaatsende vrijwilliger. Met een aantal gedragsdeskundigen hebben we afspraken gemaakt, deze gedragsdeskundigen zijn bekend met stichting Zino en de problematiek rond het herplaatsen.  Op ons verzoek zullen zij een hond beoordelen en ons van advies voorzien over wat de beste plek zal zijn en onder welke omstandigheden de herplaatser het best kan worden geplaatst.

Gedragsproblemen

Er kunnen omstandigheden zijn die herplaatsen noodzakelijk maken die met gedrag van de hond te maken hebben. Er zijn bijvoorbeeld honden die in een drukke omgeving te veel prikkels krijgen en uitvallen. Als een hond dan op een rustige plek herplaatst wordt zie je vaak een hele andere hond. Zowel de oude baas als de nieuwe baas kan ondersteuning aanvragen. Voor de oude baas kan dat soms het laatste zijn wat hij voor zijn maatje kan doen om voor hem een superplek te vinden. Voor het nieuwe baasje kan het de nodige steun en inzicht geven in de eerste weken van de herplaatsing.

Op weg naar landelijke dekking

Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden is nog op zoek naar uitbreiding van onze gedragsgroep zodat we op termijn in iedere regio 1 of 2 samenwerkende gedragstherapeuten hebben. Ben je gedragstherapeut of trainer? Wil je weten wat onze gedragsgroep doet?

Stuur een mail naar: stichtingzino.gedrag@gmail.com

Of bezoek onze website: www.stichtingzino.nl