Stichting Zino GioNaam: Charles
Roepnam: Gio
Ras: Engelse cocker spaniël
Geboortedatum: 9 maart 2014
Kan bij honden: ja, mits het kleine honden zijn
Kan bij kinderen: nee
Kan in de auto: nee

Voor Gio, een Engelse cocker spaniël, zoeken we een nieuwe beste mand. Gio is 8 jaar oud en een baasje binnen het gezin waar hij verblijft. Hij bepaalt wanneer hij aandacht wil en eist dit dan op een leuke manier op. Als dat niet lukt gaat hij naar zijn mand of op de bank slapen. Gio is erg gesteld op zijn rust.

Stichting Zino GioGio gaat graag wandelen en trekt niet aan de lijn. Hij loopt rustig mee, snuffelt graag en kan loslopen in afgesloten gebieden. Er is sprake van een jachtinstinct bij Gio. Als hij iets ruikt gaat hij graag op onderzoek uit maar hij komt ook weer terug. Hij houdt de baas goed in de gaten. Gio is dol op kleine honden en hier speelt hij graag mee, grote donkere honden en katten vindt hij spannend en dit gaat vaak minder goed. Na een goede wandeling waarin hij zijn energie kwijt kan gaat hij lekker slapen in zijn mand. Hij kan goed enkele uren alleen blijven. De auto vindt hij niet prettig en dan begint hij te piepen, blaffen en wordt hij onrustig.

De huidige baasjes hebben Gio vier jaar geleden uit het asiel gehaald. Zij zijn de tweede baasjes van Gio. Tot voor hun dochter geboren werd zijn er geen problemen geweest met Gio. Kinderen zijn voor Gio onvoorspelbaar en bedreigend. Hij kan er niet tegen als men aan zijn heupen komt, dan gaat hij grommen. Hij heeft nog nooit gebeten. Onderzoek door de dierenarts heeft geen afwijkingen laten zien aan de heupen dus waarschijnlijk is er iets in het leven van Gio gebeurd wat voor hem traumatisch is geweest. De huidige baasjes hebben een gedragskundige ingeschakeld en de conclusie was dat Gio hierin leerbaar is. Dit echter niet in een gezin met kleine kinderen en met pijn in hun hart hebben de baasjes ervoor gekozen hem te herplaatsen. Naar andere mensen toe is Gio vriendelijk maar kan hij snel overprikkeld raken. Zoekt dan zijn rust op of moet gedwongen worden zijn rust te nemen.

Stichting Zino GioWe zoeken voor Gio een lieve en ervaren baas. Een baas die tijd voor hem heeft, graag met hem gaat wandelen en met hem wil trainen. Belangrijk is dat er geen kinderen in huis zijn. Ook katten zijn niet wenselijk daar dit voor Gio een stressfactor is.

Heeft u die warme mand voor Gio, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op of stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Gio.

Contactpersoon: Bertie