Stichting Zino Gurbe

Geboortedatum: 11 juli 2016
Kan bij katten: ja
Kan loslopen: soms

Deze mooie jongen heet Gurbe, En hij zoekt een nieuwe mand. Gurbe is een reu van 4 jaar en dol op autorijden en spelen met zijn bal of knuffel. Gurbe kan goed overweg met kinderen, andere honden en ook met katten. In huis is Gurbe rustig als hij niet te lang alleen thuis is; hij is geen bench gewend en loopt los in de woonkamer en slaapt in de gang. Een aantal uren alleen zijn is dus geen probleem, maar acht tot negen uur op onregelmatige tijden is te veel van het goede. Dan gaat hij piepen en janken. Overigens zonder iets te slopen.

Stichting Zino GurbeWandelen met Gurbe gaat goed. In zijn enthousiasme trekt hij in het begin even, maar daarna loopt hij gezellig mee. Op andere honden reageert hij prima en hij speelt graag met ze. Los lopen kan alleen als er niet teveel prikkels zijn, want dan is hij afgeleid en luistert hij niet. Als hij de kans krijgt, gaat hij in de omgeving ook even gezellig buurten, en luisteren is op dat moment even moeilijk.

Gurbe wordt herplaatst omdat hij veel en te lang achtereen alleen is. Het baasje werkt lange dagen en ook nog eens op onregelmatige tijden, met nachtdiensten. Gurbe vindt dit niet zo fijn. Hij piept en jankt, wat de buren – begrijpelijk – niet waarderen. De baas ziet het liefst dat Gurbe een nieuw mandje vindt bij een baas die regelmaat biedt, veel thuis is, zonder nachtdienst.

Staat dat nieuwe mandje bij jou? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Gurbe.

Interesse in Gurbe maar nog niet ingeschreven bij ons? Op onze website vind je onze werkwijze en een aanmeldformulier.

Contactpersoon: Ria