Stichting Zino GuusNaam: Guus
Geboortedatum: 14 juni 2018
Kan bij katten: onbekend, maar zou kunnen
Kan bij kinderen: ja, ouder dan 10

Dit is Guus, een Friese stabij van 5,5 jaar oud. Guus is een schat van een hond, voor iedereen lief en wil heel graag geknuffeld worden. Guus luistert goed, heeft puppy cursus gevolgd, loopt prima aan de lijn en gaat lekker zijn gang als hij los loopt. En deze stabij heeft maar heel af en toe een banaan in de oren, hij komt goed als je hem roept. Guus is in huis een rustige hond en houdt van aandacht, die komt hij soms vragen. Met andere honden gaat het prima, ze rennen wat achter elkaar en Guus bedenkt dan zelf wanneer hij stopt. Hij gaat 1 x per week naar een honden opvang en geniet daar volop! Met katten heeft hij niet samen gewoond echter op een logeer adres gaat het goed als de kat zich rustig houdt. Ze slapen zelfs naast elkaar. Buiten is een ander verhaal, dan moeten ze weggejaagd worden. Guus gaat bijna altijd mee op visite, hij gaat rustig liggen.

Stichting Zino GuusGuus kan prima een paar uur alleen zijn, alleen dit moet wel weer opnieuw opgebouwd worden. Een bench heeft hij alleen als pup gehad, nu niet meer. Hij laat even weten als er iemand aangebeld heeft, je zou het misschien niet gehoord hebben… hij is goed corrigeerbaar hierin. Harde geluiden zoals vuurwerk vindt Guus maar niets.

Waarom wordt er een nieuwe beste mand voor Guus gezocht? Er loopt sinds kort een kleinkind rond die honden nog niet zo snapt en Guus vindt het heel spannend. Hij loopt het kleine kind omver, gaat likken en het kind vindt dit niet leuk en gaat huilen, daardoor raakt Guus helemaal van slag! Guus heeft in zijn eerste jaren geen kleine kinderen om zich heen gehad, dus hij begrijpt niet wat hij wel of niet moet doen. Uiteindelijk kiezen de eigenaren voor hun kroost, heel begrijpelijk en met pijn in hun hart denken ze dat Guus bij anderen zonder kinderen of in een gezin zonder kleine (klein)kinderen veel beter af is. Dat gunnen ze Guus want hij is zo lief.

Ben jij iemand die Guus die aandacht kan geven, lekker veel beweging laat hebben, kan jij Guus uitdagen zowel fysiek als mentaal en er zijn geen kleine (klein)kinderen? Neem dan contact op met stichtingzino@gmail.com ovv Guus.

Contactpersoon: Francisca