Stichting Zino HarrieNaam: Harrie
Geboortedatum: 14 april 2021
Kan bij katten: ja

Mag ik jullie voorstellen aan Harrie. Deze knul van nog geen 9 maanden heeft een vervelende start gehad waardoor hij nu te vaak “aan” staat, hij kan zijn rust niet vinden. De baasjes hebben geprobeerd om het gedrag om te buigen wat helaas niet gelukt is. Door enkele voorvallen in de wijk heeft Harrie teveel schrikmomenten opgedaan waardoor hij het buiten in de wijk niet leuk meer vindt en vaak angstig mee loopt. Hij loopt dan heel alert mee en kan vaak geen rust vinden om even lekker te gaan “zitten”.
Met veel verdriet in hun hart zoeken de baasjes nu een ander plekje voor Harrie waar hij wel tot rust kan komen en zij Harrie met een goed gevoel kunnen plaatsen.

Binnen is Harrie een vrolijke enthousiaste jonge hond die graag bij je is. Hij reageert wel op geluiden binnenshuis maar dat wordt steeds minder, hij kent ze nu een beetje. De geluiden buiten zijn een ander verhaal, de koeriersdiensten hoeven niet aan te bellen, Harrie laat wel weten dat ze er al zijn. Als je naar de wc gaat komt Harrie even controleren of het wel goed gaat, want je weet maar nooit. Harrie kan ook in huis nog niet veel rust vinden, hij wil steeds bij je zijn. Harrie gaat in de bench, na een flinke wandeling om even een uurtje bijkomen. Hij slaapt ’s nachts ook in de bench, dat gaat goed. Harrie wil zo graag bij je zijn dat hij nog moet leren om alleen thuis te blijven. Harrie woont samen met twee katten wat heel goed gaat.

Harrie is graag in de tuin waar hij lekker snuffelt en die vervelende eksters wegjaagt. Omdat het in de wijk niet lekker gaat het met Harrie gaat de baas vaak naar de vrije natuur, het strand en het bos. Harrie geniet daar met volle teugen, rent heerlijk los en houdt zijn baas goed in de gaten. Harrie is in de wijk ontzettend geschrokken van een fietskoerier die hem bijna onderste boven reed. Daardoor loopt hij heel erg op fietsers te letten en vindt geen rust voor andere dingen. Gaat het in de ogen van Harrie mis, dan zal hij proberen om weg te komen, waarbij hij vol in de riem gaat. Met katten die buiten lopen wil hij spelen, hij zal er achteraan willen maar is zeker geen “jager”
Harrie vindt kinderen maar rare wezens. Ze zijn spannend, gillen, rennen en doen onverwachte dingen. Hij zal zeker aan kinderen wennen, maar onder toezicht en Harrie de toenadering laten zoeken.

stichting Zino Harrie 2Wij zoeken voor Harrie een lieve en ervaren baas, die er vooral zin in heeft om met Harrie aan het werk te gaan. Een baas die Harrie voldoende uitdaging geeft want Harrie heeft veel energie die hij kwijt moet. Iemand die het prachtig vindt dat Harrie is zoals hij is, lekker met hem wil wandelen en misschien een andere stabiele hond heeft die Harrie kan steunen.
Heeft u die warme mand voor Harrie, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Herman