Stichting Zino HiddeNaam: Hidde
Ras: kruising Friese stabij-wetterhoun
Geboortedatum: 16 maart 2019
Kan bij katten: onbekend

Hidde is een vriendelijke kruising van wetterhoun en stabij, van 3,5 jaar. Hidde is dol op mensen, houdt erg van alle aandacht. In huis is hij rustig, vriendelijk, ligt lekker bij je, blaft weinig, behalve 1 x als de deurbel gaat. Of er moet een kat op het dak van de buren lopen, ook die wordt met 1 blaf begroet. Hidde woont nu niet met katten, het is onbekend of dat goed gaat. Buiten worden katten genegeerd.

Hidde woont nu met cavia’s en in een groepje van honden, waar hij zijn plekje goed gevonden heeft. Volgens de eigenaar vindt hij alleen zijn ook helemaal prima, zolang hij wel zijn portie aandacht krijgt. Een paar uurtjes alleen zijn gaat goed, maar dat moet wel weer bij een nieuwe eigenaar opgebouwd worden. Hidde is als pup in een bench geweest, dat ging prima, maar de bench wordt nu niet meer gebruikt.

Buiten loopt hij goed mee aan de lijn, elke wandeling is een feestje, los laten lopen is een uitdaging in verband met zijn jacht instinct, ruikt hij iets interessants, dan kan hij ervan door gaan. Als hij los loopt waar het kan, afgeschermd gebied bijvoorbeeld, dan neemt hij zijn tijd om alles af te snuffelen.
Hij is vriendelijk naar iedereen en laat zich heerlijk aaien, zelfs mee de winkel in gaat prima. Vreemde honden worden in het algemeen enthousiast begroet. Net als vreemde mensen en kinderen. Eigenlijk wil hij altijd spelen. Naast spelen wordt Hidde ook helemaal blij van spelen met een balletje, speuren, kauwen op botten en knuffelen! Hidde is wel angstig voor vuurwerk. Het beste is om ver van vuurwerk te blijven. Stichting Zino Hidde 1Hidde heeft de puppycursus en behendigheidscursus doorlopen en is bekend met de clicker. Een speurcursus zou hij ook geweldig vinden.

De reden van herplaatsing is de thuissituatie. De gezondheid van een van de baasjes is erg achteruit gegaan en het baasje kan niet meer de aandacht, zoals spelen en wandelen overdag, geven aan Hidde die hij verdient. Het andere baasje werkt full time. Daardoor is hij veel alleen overdag, en de baasjes gunnen hem zoveel meer.
Van de nieuwe baas wordt verwacht dat Hidde niet alleen gelaten wordt, dat de baas zoveel mogelijk thuis is, lekker gaat wandelen en spelen met hem en aandacht heeft voor Hidde. Ook een speurcursus zou een wens zijn.

Mocht u die baas zijn die Hidde veel aandacht kan geven en hem lekker laat spelen en speuren, neem dan contact op met Stichtingzino@gmail.com o.v.v. Hidde.

Contactpersoon: Francisca