Stichting Zino JackNaam: Jack
Ras: Friese Stabij
Geboortedatum: 16 februari 2021
Kan bij katten: ja

Jack is een hele lieve, jonge, Friese stabij van nog geen 2 jaar oud en hij heeft nu al behoorlijk wat pech in zijn jonge leventje. Jack is op zoek naar, en verdient ook, een hele fijne nieuwe mand. Jack is een echte jonge hond, die het heerlijk vindt om te rennen, te spelen met andere honden of met de bal. Daarnaast is hij in huis heel rustig en hij luistert ook heel erg goed. Jack kan met andere honden en ook met katten is geen probleem voor hem. Hij zoekt de kat juist op voor de gezelligheid en om lekker tegenaan te liggen. Buiten is een ander verhaal, daar kan hij wel achter katten aan gaan. Buiten loopt Jack meestal rustig aan de riem en als hij los loopt zal hij je goed in de gaten houden en ook gelijk komen als je hem roept.
Jack is niet gewend aan de bench, maar dit is ook helemaal niet nodig, want hij gedraagt zich netjes als hij alleen thuis is. Hij kan ook prima een paar uur alleen thuis zijn, maar dit zal wel weer opgebouwd moeten worden bij een nieuwe eigenaar. Ook met kinderen is Jack heel goed, hij is heel lief voor ze en is rustig bij ze.

Stichting Zino JackJack moet herplaatst worden, omdat z’n vrouwtje ernstig ziek is en niet meer goed voor hem kan zorgen. Dit is nog extra verdrietig, omdat Jack pas kort geleden bij dit baasje is komen wonen, omdat zijn vorige baasjes niet meer voldoende tijd voor hem hadden. Naast dat Jack helaas wederom herplaatst moet worden is er sinds heel kort aan het licht gekomen dat Jack behoorlijk ernstige HD heeft aan beide heupen. Jack heeft hier nu nog geen last van en vindt zelf dat hij alles zonder problemen kan doen. Rennen, spelen en druk doen, hij heeft nergens last van en geeft niet aan pijn te hebben. Voor de schade aan zijn heupgewrichten is dit echter niet altijd zo goed. Eigenlijk zou Jack gedoseerde beweging moeten krijgen, die hem echter wel in staat stellen nog steeds te kunnen genieten van het leven als een jonge hond zijnde.

Wat voor baas zoeken wij voor Jack? Een baas die een super lieve en gezellige huishond zoekt en Jack veel aandacht kan geven. Iemand die het leuk vindt om (liever vaak dan heel lang) met hem te gaan wandelen en om gedoseerd te spelen met hem. Het zou goed zijn voor Jack om veel hersenwerk met hem te doen of regelmatig te gaan zwemmen. Jack zal niet in staat zijn om nog intensieve trainingen te volgen en het is van belang om de HD die hij heeft te monitoren.
Heb jij die nieuwe beste mand? Of weet jij iemand die deze mand heeft staan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Jack.

Contactpersoon: Barbara