Stichting Zino JannesNaam: Jannes
Geboortedatum: 18 februari 2022
Stamboom: ja
Kan bij katten: ja

Jannes is een lieve en vrolijke, enthousiaste jonge Friese stabij van bijna 9 maanden. Hij houdt van gezelligheid, van mensen en is heel sociaal. Hij woont nu bij kinderen tussen 7 en 14 jaar en is daar helemaal blij mee.

In huis is hij rustig, sociaal en aan het eind van de dag levendig. Hij sjouwt heel wat knuffels heen en weer. ’s Avonds ligt hij graag bij z’n baasjes op de bank. Jannes wil graag spelen met een balletje, vindt speuren leuk en krijgt graag aandacht. Echt waaks is hij niet. Jannes is gewend om zijn aandacht thuis te delen met een kat. Buitenshuis gaat hij rustig op katten af maar blijft op gepaste afstand staan.

Buitenshuis speurt Jannes graag, is hij vriendelijk naar andere honden en wil hij graag spelen. Buiten aan de lijn lopen, doet hij goed naast je, maar als hij andere honden ziet, wil hij spelen en er naar toe gaan, dan kan hij trekken. Als hij los loopt, waar het kan, rent hij rond en gaat snuffelend op onderzoek. Als hij een andere hond ziet, trekt hij even z’n eigen plan. Naar onbekende kinderen of volwassenen reageert Jannes enthousiast. Deze jonge hond wil eigenlijk altijd spelen. Jannes heeft de puppycursus, de basis cursus en de vervolgcursus doorlopen.

Jannes is gewend aan een bench, het is zijn rustplek waar hij ook ‘s nachts heerlijk in slaapt. Overdag kan hij 3-4 uur alleen zijn zonder problemen. Dit moet natuurlijk wel weer voorzichtig worden opgebouwd bij de nieuwe eigenaar. Omdat Jannes het zo goed doet met de kinderen, vragen we vooral gezinnen met kinderen te reageren. Wel is het belangrijk dat er in een druk gezinsleven genoeg aandacht overblijft en ruimte is voor mooie lieve Jannes.

Herken jij je hierin, ben je consequent en heb je voldoende tijd voor deze sociale enthousiasteling, dan komen wij graag met je in contact. Stuur dan een e-mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Jannes.

Contactpersoon: Ria Evers en Alie Pohle