Stichting Zino JinteNaam: Jinte
Ras: Duitse staande draadhaar
Geslacht: teefje
Geboortedatum: 4 april 2020
Kan loslopen: uitleg in het verhaal

Dit is lieve Jinte, een mooie Duitse staande draadhaar teef van 16 maanden oud. Ze komt oorspronkelijk uit het buitenland (niet afkomstig van een stichting) en is sinds 4 maanden in Nederland. Hieronder het verhaal van de eigenaar zelf, meestal schrijven wij het verhaal, dit keer de eigenaar met een prachtige uitleg over Jinte.

“Jinte woont vier maanden bij ons en heeft in de tijd dat ze bij ons is al veel geleerd. We gebruiken de clicker methode en doen o.a. hersenwerk. Het gaat goed samen met ons zoontje van 7. Helaas gaat het samen met onze kat niet, dat geeft haar heel veel onrust en stress. Ze is nog voorzichtig naar vreemde mensen, gelukkig gaat dat steeds beter. Ze kan al twee uur alleen thuisblijven en we trainen het om dit langer te laten duren. Wanneer ze een nieuwe beste mand heeft, zal ze opnieuw deze stappen “alleen blijven” moeten leren, tenslotte is een nieuwe situatie best spannend.
Jinte heeft een hele goede neus, dat belooft veel. In de toekomst met haar gaan werken (zoals veldwerk, zweetwerk, speurwerk) zal ze fantastisch vinden.

Stichting Zino JinteZe heeft een goed en lief karakter. Er zit geen kwaad in. In huis is ze rustig. Ze gaat heel graag mee wandelen. Ze kan aan de lijn (een korte of een lange lijn) te lopen, ook daar zit nog wat werk in om het echt goed te krijgen. Ze volgt graag haar neus en kan erg enthousiast zijn. Soms vindt ze iets heel spannend en kan dan stil blijven staan. Met rust is ze dan weer mee te krijgen. Echt loslopen gaat nog niet, we zijn dit wel aan het oefenen (Ze heeft inmiddels een keer losgelopen en dat ging goed). De omgang met andere honden gaat goed.
Jinte houdt van samenwerken (hersenwerk, geduld-oefeningen, touch-oefeningen, aandachtsoefeningen), spelen met balletjes en touwen. Kauwen op dingen (speelgoed maar zeker ook kauwstaven). Bos vindt ze leuk en water vindt ze geweldig (een groot feest).

Ondanks dat Jinte ook met angst zit, is ze hierin wel leerbaar en durft ze meestal met de juiste begeleiding zonder dwang verder te gaan. De ervaring leert dat de angsten na een paar keer wennen minder worden. Jinte is een zeer mooi, leergierig hondje. ‘s Nachts slaapt ze in de bench, wat heel goed gaat. Overdag kan ze vrij rondlopen. Ze is geen sloper.”

Jinte zoekt een nieuwe beste mand door persoonlijke omstandigheden. Heb jij die beste nieuwe mand, wil je ons een mail sturen naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Jinte.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)