Stichting Zino jippeNaam: Jippe
Geboortedatum: 8 december 2020

Mag ik jullie voorstellen aan Jippe. Voor deze lieve jonge reu zoeken wij een nieuw mandje omdat hij meer aandacht en beweging verdient in een rustiger omgeving. De huidige baasjes wonen in de grote stad waar teveel buitenactiviteiten zijn waardoor Jippe te druk en onrustig wordt. Jippe loopt op zijn tenen waardoor hij kriegelig wordt en soms uitvalgedrag vertoont.

Binnen is Jippe een vrolijke enthousiaste hond die graag bij je is. Jippe is opgegroeid met oudere kinderen en vindt ze geweldig. Jippe wil graag aandacht en als hij dit krijgt dan geniet hij volop. Hij zit niet in de bench en hij kan een paar uurtjes alleen zijn, maar langer dan ca 5 uur vindt hij niet meer leuk. Jippe blaft wel eens als de bel gaat maar is niet echt waaks. Hij blijft lekker bij je in de buurt, als hij rust zoekt gaat hij op zijn eigen plekje liggen. Hij slaapt ‘s nachts in de keuken, dan hoor je hem niet. Visite wil hij graag en enthousiast begroeten.

Buiten is Jippe wat meer op zijn hoede. De onvoorspelbaarheid van de grote stad en het plotseling tevoorschijn komen van mensen vindt hij maar niks. Het liefst ontwijkt hij die, maar als dat niet lukt dan wil hij een enkele keer uitvallen. Kinderen op stepjes die plots opduiken, die ongevraagd op hem af komen rennen en hem om de nek vallen, hij is er klaar mee en wil dan weg. Jippe vindt kinderen wel leuk, maar neemt dan zelf het initiatief en wil uitgebreid kennis maken. Jippe kon los lopen, maar nu durven de baasjes het niet meer aan. Hij genoot dan met volle teugen, rende heerlijk los en hield zijn baas goed in de gaten. Andere honden vindt hij meestal leuk, katten zijn wezens waar je achteraan moet gaan. Aan de lijn loop hij redelijk mee en maar hij wil ook graag even snuffelen. Jippe wordt uitgelaten aan een gentle-leader om hem tijdens de wandeling aan te kunnen sturen en te laten volgen.

Jippe heeft tijdens het uitvallen 2 x “beet” gehad, wat resulteerde in gescheurde kleding, geschrokken baasjes en geschrokken hardlopers. De hardlopers kwamen plotseling en dichtbij in Jippe’s blikveld, aan de lijn kon Jippe niet weg dus bleef er voor Jippe maar 1 optie over.
Stichting Zino Jippe1Wij zoeken voor Jippe een lieve en ervaren baas, die van Jippe kan genieten zoals Jippe is, die er vooral zin in heeft om met Jippe aan het werk te gaan. Een baas die Jippe voldoende uitdaging geeft want Jippe heeft veel energie die hij kwijt moet. Iemand die het prachtig vindt dat Jippe is zoals hij is, lekker met hem wil wandelen en knuffelen.

Heeft u die warme mand voor Jippe, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Herman