Stichting Zino Joep 1Naam: Joep
Stamboom: ja
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: ja bij voorkeur vanaf 9 jaar

Graag stel ik je voor aan Joep, een hele mooie Friese stabij van bijna 3 jaar oud. Joep is een enorme lieverd en knuffelaar. Elke ochtend moet er uitgebreid geknuffeld, gekrabbeld en gemasseerd worden. Hij is een ‘zorgzame’ en vrolijke hond. Hij houdt van graven, is dol op water; zwemmen, dummy’s ophalen en lekker de golven najagen. Joep is superlief voor kinderen en stoeit graag met ze en gaat lekker tegen ze aan liggen. Het is belangrijk dat kinderen hem ook de rust gunnen die hij nodig heeft.

De baasjes hebben naast de basiscursussen gehoorzaamheid ook detectie met hem gedaan en level 1 en 2 SIFD gehaald en zijn nu bezig met level 3. Ook af en toe mantrailen en speuren heeft Joep met zijn baasjes gedaan. Joep kan goed loslopen, houdt de baasjes in de gaten. Hij heeft natuurlijk een jachtinstinct en is dol op fazanten, hij is er wel een keer een beetje vandoor gegaan en hij komt ook gewoon weer terug.Stichting Zino Joep 2 Hij werkt en helpt graag, zoals boodschappen uitladen en dragen. Joep kan met andere honden en ook met een kat, die in huis woont, gaat het goed.

Joep is een gevoelige, sensitieve hond en hij vindt drukte en onrust (drukke wegen, vuurwerk en brommers met een knaluitlaat) niet zo fijn. Hij kan dat spannend gaan vinden en wil dan snel naar huis. De baasjes hebben EMDR met hem hiervoor gedaan en dat heeft goed geholpen.
Hij luistert goed, kent de commando’s goed en houdt wel een beetje van een routine. Zijn emmertje zit door alle stress snel vol, dus juist op vaste plekken wandelen, een ritme aanhouden vindt Joep fijn. ’s Nachts en als het druk is slaapt Joep in de bench.
Stichting Zino Joep 3
We zijn op zoek naar betrouwbare, evenwichtige en liefdevolle mensen, met of zonder kinderen (vanaf 9 jaar, die hem zijn rust gunnen) en/of een stabiele hond. Mensen die Joep een rustige en vooral stabiele omgeving kunnen bieden. Die ook de hondentaal kennen en Joep daardoor kunnen gaan lezen. Hij vindt die vorm van steun fijn. Mensen die bereid zijn om met geduld het ‘alleen-zijn’ van Joep verder uit te bouwen. En die zin hebben om lekker met hem te struinen langs water of door het bos en bij voorkeur in een rustig en natuurlijk gebied wonen.
Heb jij het nieuwe beste mandje voor Joep? Heb jij veel tijd voor Joep? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Joep.

Contactpersonen: Ellen en Jolande