Stichting Zino JunaNaam: Juna
Geboortedatum: 6 november 2019
Stamboom: ja
Kan loslopen: nee

Voor Juna, een Drentsche patrijshond zoeken we een nieuwe beste mand. Juna is bijna 3 jaar en wordt door haar huidige baasjes beschreven als een levendige, speelse en vrolijke hond. Ze krijgt graag aandacht en wil het liefst de hele dag geknuffeld worden.

Kinderen vindt ze erg leuk maar dan kan ze soms te enthousiast zijn. Hier laat ze zich echter goed in sturen. Ook naar vreemde mensen reageert ze enthousiast en kan ze genieten van de aandacht die ze krijgt.

Stichting Zino Juna2Juna gaat graag wandelen en aan de lijn lopen is geen probleem. Door haar enthousiasme kan ze nog wel eens trekken aan de lijn maar hier is ze goed in te corrigeren. Bij onbekende geluiden bv kinderen met een step of brommer kan ze soms onzeker en angstig reageren. Door haar positieve aandacht te geven kan ze zich snel herpakken. Ze kan goed loslopen op plekken waar ze weinig prikkels ervaart zoals bos, strand of losloopgebied. Komt dan ook direct terug als ze haar naam hoort. Als ze andere honden tegenkomt wil ze hier graag mee spelen maar als dit niet kan accepteert ze dit ook. Katten vindt ze erg spannend en deze gaat ze graag achterna. Niet vanuit een jachtinstinct maar nieuwsgierigheid.

Juna is een actieve hond die graag bezig is en niets wil missen van wat er om haar heen gebeurt. Vanwege een verandering in de werksituatie kunnen de huidige baasjes haar dat niet meer bieden. Hierdoor is het alleen zijn nieuw voor haar. Dit heeft tot op heden geen problemen opgeleverd. ’s Nachts slaapt ze in de bench en dit gaat prima.
We zoeken voor Juna lieve en ervaren baasjes die geduldig en consequent zijn, tijd voor haar hebben, graag met haar gaan wandelen en met haar willen trainen.

Heeft u die warme mand voor Juna, of weet u iemand die er één heeft staan, neem dan contact op of stuur een mail naar stichtingzino@gmail o.v.v. Juna.

Stichting Zino juna 3Contactpersoon: Bertie