Stichting Zino 1JuulRas: heidewachtel
Geboortedatum: 24 december 2011
Stamboom: ja
Kan bij kinderen: onduidelijk

Juul een heidewachtel van elf jaar zoekt zijn nieuwe beste mand. Door onvoorziene omstandigheden zoekt deze wijze oude man zijn nieuwe beste mand. De eigenaar neemt met pijn in haar hart afscheid van haar hondenkind, soms lopen dingen zo anders dan dat je zou wensen in je leven.

Juul is een heerlijke hond met een prachtig karakter, in contact met drukke jonge reuen is hij onzeker, met teefjes verloopt het contact goed In de opvang waar hij afgelopen week heeft gezeten laat hij ontspannen gedrag zien en geniet van het buiten zij en het contact met de verzorgers. Hij begroet iedereen blij.

Het wonen met kinderen in huis is onduidelijk. Juul wil net zoals kinderen aandacht en in dit geval is het handiger om hem een mand te geven zonder kinderen. Juul kan in de bench en lang alleen zijn, in een nieuwe situatie is het van belang dit alleen zijn op te bouwen.
Juul kan super goed aan de lijn de hele buurt afsnuffelen, wanneer hij losloopt snuffelt hij misschien nog wel beter en houdt hij vanuit zijn ooghoeken het vrouwtje in de gaten.
Wanneer Juul een kat tegenkomt op straat gaat hij er met een hele grote boog om heen. Een ontmoeting met voor hem onbekende mensen verloopt vriendelijk, hij vindt aaien door die vreemde mensen niet superleuk.

Stichting Zino JuulJuul gaat voor samen wandelen, snuffelen, apporteren zonder druk, spelen met zijn bal op het strand en met zijn vrouwtje.
Juul kan met rustige teven, geen drukke honden. Hij is heel tolerant met drukke jonge honden maar vindt het niet echt leuk. Juul heeft speciaal voer in verband met een allergie.

Wat zoekt Juul en zijn eigenaren: Het mooiste zou het zijn als de nieuwe eigenaar een liefhebber van het ras is. Hij/zij moet zelfverzekerd zijn en tijd hebben om Juul de aandacht te geven die hij nodig heeft en verdient.

Staat die beste nieuwe mand voor Juul bij jou of jullie wil je ons mailen o.v.v. Juul? Ons mailadres is stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)