Stichting Zino KobusNaam: Kobus
Ras: Friese stabij(na)
Geboortedatum: 14 januari 2014
Kan bij katten: ja

Voor Kobus, een Friese stabij(na) reu van 8 jaar zoekt het huidige baasje een nieuwe beste mand. Kobus was de hond van haar ouders die helaas kort achter elkaar overleden zijn. Het huidige baasje en familie hebben zelf ook een hond en Kobus logeert om toerbeurt bij familie. Voor Kobus is dit te onrustig, vandaar dat zij voor hem een fijne, lieve nieuwe baas of gezin zoeken.

Kobus vindt het leuk om te wandelen, houdt van aandacht en autorijden. Hij kan met katten en andere honden. Vreemde honden buitenshuis reageert Kobus nauwelijks op, soms wat chagrijnig, hij laat het hem overkomen. Aan de lijn loopt hij braaf en gewillig, als hij losloopt is het lekker aan het snuffelen, loopt op een drafje wat rond te darren en te rennen. Naar onbekende kinderen en volwassenen reageert hij blij en soms waaks.

Kobus houdt niet van afscheid nemen, hij kan er slecht tegen als mensen weggaan. Ook de postbode laat hij liever niet weggaan. Een boodschap gaan doen en even alleen zijn vindt hij wel goed.

We zoeken voor deze lieverd een baas of gezin waar hij zijn rust kan vinden, veel aandacht krijgt en die willen werken met Kobus. Veel ruimte om het huis zou heel fijn zijn, hij is gewend op een boerderij te wonen.

Wil jij of willen jullie Kobus die nieuwe beste mand geven? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Kobus.

Contactpersoon: Lindy (06 – 38 55 62 79)