Stichting Zino LaylaNaam: Layla
Geboortedatum: 20 mei 2018
Kan bij honden: nee
Kan bij kinderen: nee

Soms zit het tegen voor een stabij-mixje.
Layla is met 8 weken gaan wonen bij haar nieuwe baasjes, binnen het jaar is ze verhuisd naar waar ze nu woont. De eerste eigenaar werd terminaal ziek. In eerste instantie ging het goed bij de huidige eigenaar, toch is er in de loop van de tijd iets veranderd en is Layla naar de andere twee honden zo “naar” aan het worden, ze gaat het gevecht aan met de andere twee honden en die worden daar bang van.
Dit doet Layla ook vanuit angst. De dynamiek in het huis is verkeerd, helaas.
Layla gaat nu mee met de baas en zit veilig in de auto tijdens zijn werk, zo is er meer rust voor alle partijen.
Toch vindt Layla dit niet fijn. Ze blaft veel in de auto en wil het liefst mee, samen binnen zijn.
Dat is de reden waarom Layla met spoed een nieuwe beste mand zoekt.

Wat zoekt Layla: samen op de bank, bij je voeten of in haar mand, een eigenaar die veel thuis kan zijn. In huis is ze lief, rustig en aanhankelijk (wanneer de andere twee honden ook op rust zitten).
In huis vindt ze het leuk om samen trekspelletjes te doen of een bal voor je terug te brengen.
Een bench vindt ze verschrikkelijk, alleen slapen ook, wanneer de deur dicht gaat, gaat ze piepen.

Buiten kan ze loslopen, ze houdt je goed in de gaten en komt terug als je roept. Aan de lijn kan ze wel wat trekken, niet erg hard. Het gooien met ballen buiten is onverstandig, ze kan gaan fixeren, het is haar bal.
Het is verstandig om haar buiten een muilkorf te laten dragen, deze vindt ze nu lastig, het blij aanleren van een muilkorf is mogelijk in een nieuwe situatie. Het grote voordeel hiervan is dat men op afstand blijft van jou en je hond, waardoor Layla ook minde stress gaat ervaren.
Ze vindt het heerlijk om naast de fiets te lopen, ze houdt van zwemmen, het maakt niet of het warm of koud is, samen naar het strand of het bos. Ook agility of over van alles heen springen vindt ze super om te doen, door te doseren in dit geval kan ze haar koppie legen en lekker werken: Layla is een hondje die graag voor je aan de slag wilt gaan.

Stichting Zino Layla 2Heb jij een beste mand voor Layla, die voldoet aan de wensen van haar: veel thuis, lekker veel samen buiten en sportief fietsen, rennen, zonder kinderen en katten. Die het geen bezwaar vindt dat ze bij je in de buurt slaapt.
Zoals de gedragsdeskundige aangeeft: Het is een ontzettend lieve, zachte gevoelige hond, die de potentie heeft een vrolijke, welwillende, zéér gehoorzame hond te worden, mits ze goed begeleid en begrepen wordt.

Wil je ons mailen wanneer jij die beste nieuwe mand hebt?
(of haar tijdelijk in huis kan hebben als noodopvang, want in dit geval is dat ook een optie, tot rust komen en dan door naar een nieuwe plek): stichtingzino@gmail.com o.v.v Layla.
Layla’s voorkeur gaat natuurlijk uit naar een nieuwe vaste beste mand!

Contactpersoon: Jolande (06 –  43 68 14 73)