Stichting Zino LewisNaam: Lewis
Ras: Kruising heidewachtel/border collie
Geboortedatum: 12 oktober 2020
Kan bij honden: niet bekend
Kan bij katten: niet bekend
Kan bij kinderen: ja, wel oudere kinderen
|Zindelijk: ja

Voor Lewis, een kruising tussen een heidewachtel en border collie zoeken we een liefdevolle warme nieuwe beste mand. Lewis is een jaar oud en een lieve, vrolijke, energieke hond. Hij gaat graag mee wandelen en vindt het leuk als er spelletjes met hem gedaan worden. Hij kan goed aan de lijn lopen maar als hij iets ruikt of hoort wat zijn nieuwsgierigheid prikkelt, wil hij daar naartoe en kan hij aan de lijn trekken. Afleiding werkt hierin goed. Lewis kan loslopen op momenten dat er voor hem weinig prikkels zijn. Dat is soms lastig in te schatten. Hij kan dan wel eens zijn neus nalopen maar gelukkig komt hij ook wel weer terug na enkele minuten.

Naar andere honden toe is hij vriendelijk en naar katten is hij nieuwsgierig. Binnen het gezin waar hij woont zijn geen andere huisdieren aanwezig. Het is niet bekend hoe hij zal reageren als er in zijn woonomgeving andere huisdieren aanwezig zijn. Lewis rent graag achter vogels aan en dit lijkt vanuit speelsheid te zijn.

Stichting Zino LewisIn huis kan Lewis wel eens onrustig zijn. Hij is waaks en wil niets missen van wat er gebeurt in huis. Tuingereedschap vindt hij om onverklaarbare reden spannend.

Naar volwassenen en oudere kinderen is hij vriendelijk. Jongere kinderen vindt hij spannend en onvoorspelbaar. Daarom de zoektocht naar een nieuwe beste mand met oudere kinderen. Hij kan naar jonge kinderen uitvallen maar heeft gelukkig nog nooit gebeten, het is gewoon goed opletten. Dit is ontstaan na een voor Lewis traumatische gebeurtenis. De huidige baasjes hebben hiervoor hulp ingeroepen maar helaas blijft Lewis het moeilijk vinden.

De huidige baasjes vinden het erg moeilijk om afstand van hem te doen. Ze willen graag voor Lewis een liefdevolle baas die tijd heeft om hem fysiek en mentaal uit te dagen. Voor Lewis is een prikkelarme rustige omgeving belangrijk.

Wil jij het nieuwe baasje van Lewis worden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Lewis.
Op onze website kun je je aanmelden via het aanmeldformulier kandidaat baasje wanneer je nog niet ingeschreven staat” .

Contactpersoon: Bertie