Stichting Zino Loki

Geboortedatum: 26 juli 2018
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: > 12 jaar

Voor Loki, een zachtaardige Friese stabij reu van 3 jaar zoeken wij opnieuw een nieuwe beste mand. Loki had het super naar zijn zin bij de huidige baasjes. Met groot verdriet moeten ze de keuze maken om Loki te herplaatsen vanwege fysieke en mentale gezondheidsproblemen van één van zijn baasjes waardoor er geen structuur en duidelijkheid geboden kan worden.

Bij Loki is er recent HD geconstateerd. Hierdoor mag Loki geen trappen meer lopen. Zijn huidige baasjes wonen in een appartement op de 1e verdieping zonder lift. Op dit moment krijgt Loki Metacam (niet elke dag) en aangepast voer.

Loki is een vrolijke maar onzekere Friese stabij. Hij wil graag bij je zijn en houdt het liefst contact met zijn baasje. Hij is dol op mannen maar een vrouw die duidelijke leidinggeeft gaat ook goed. Loki zoekt graag steun bij dingen die hij spannend vindt of nog niet zo goed kent. Hij is een allemansvriend, voor mens en dier.
Als dank voor duidelijkheid en liefde krijg je zijn mand van hem aangeboden. Niet al te slim soms, hij gaat erin zitten en probeert hem naar je toe te slepen. Als hij de kans krijgt likt hij ook je handen, benen en voeten af.

Stichting Zino LokiLoki is leergierig, pakt de dingen goed en snel op. Hierdoor is het dan ook echt belangrijk dat het gewenste gedrag dan ook correct wordt aangeleerd. Hij kent meer Engelse commando’s dan Nederlands. Een correctie aan zijn hoofd vindt hij niet prettig. Je kunt rustig botjes of speeltjes uit zijn bek pakken en heeft geen voernijd.

Denkspelletjes vindt Loki ook leuk om te doen. Snoepjes/brokjes in een handdoek gerold is een erg leuk spelletje. Ook een bal of een kong vindt hij leuk. Speuren vindt hij ook geweldig.

Loki vindt het leuk om te spelen en met andere honden een roedel te vormen. Zodra hij mensen ziet wil hij er graag naar toe. Hij gaat dan blaffen en blijft dan ook blaffen tot er niemand meer te zien is. Tijdens zijn tijdelijke opvang in het pension en hij naar het veld ging, kwam hij springend om aandacht vragen. Als hij de kans krijgt duwt Loki zijn kop tussen je benen om daar tussendoor te lopen.
Het pension is ook een zorgboerderij en hierbij heeft Loki ook gelopen met mensen met een beperking. Dit gaat goed, 1 op 1 en de aandacht van wandelen, hier geniet hij met volle teugen van. En al helemaal als je een balletje bij je hebt!

Naar andere honden reageert hij vriendelijk en zoekt absoluut geen confrontatie op. Hij gaat eerder dan de andere hond likken (onderdanig). Hij speelt met verschillende hondenrassen, waaronder rottweiler, boxer, herder, labrador en kleine rassen. Naarmate hij de honden kent worden deze wel meer uitgedaagd. Wanneer hij dan door die honden gecorrigeerd wordt stopt hij er mee.

Loki kan in de bench slapen maar ligt het liefst los in zijn mand zodat hij naar zijn baas toe kan lopen. Hij ligt graag naast je bed. In de bench blaft hij wel om ervoor proberen te zorgen dat je naar beneden komt of ingaat op zijn eis. Negatieve aandacht is hierbij ook aandacht. Loki heeft ook even in huiselijke opvang gezeten en daar stond zijn bench tegenover de bench van een stabiele Mechelse herder. Dit gaf hem wel steun.
Loki kan moeilijk alleen thuis zijn. Dit is nog wel te trainen met een consequente aanpak.

Stichting Zino LokiHij is gevoelig voor harde geluiden, prikkels en gaat dan veel blaffen. Vooral bij de deurbel en een printer.
Lokt wacht netjes in zijn mand totdat de baasjes klaar zijn met eten.
Wanneer onbekende kinderen en volwassenen rustig zijn is het altijd goed. Angstige/onrustige mensen vermijdt hij liever en zoekt dan steun bij de baas.

Voor Loki zoeken we baasjes die de tijd en ruimte hebben om met Loki te speuren of denkspelletjes te doen zodat hij toch zijn energie kwijt kan in verband met zijn HD.
Deze baasjes moeten ook financiële ruimte hebben om Loki te kunnen onderhouden wat betreft zijn medische probleem. Een andere oudere, stabiele hond is een pré.
En bovenal liefde, rust en duidelijkheid voor Loki!

Wil jij deze lieve, mooie Loki zijn nieuwe beste mand geven? Of weet jij iemand die dat kan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Loki B.

Contactpersoon: Lindy (06 – 38 55 62 79)