Naam: Luuk
Geboortedatum: 24 februari 2019
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: vanaf ca. 8 jaar.
Zindelijk: ja
Kan loslopen: ja

Dit is Luuk! Luuk is een jonge pittige, energieke en enthousiaste Friese stabij reu van bijna 2 jaar.

Voor Luuk wordt door de huidige baasjes een nieuw warm mandje gezocht. Zij kunnen hem niet de stabiliteit bieden zoals ze zelf graag zouden willen.

Luuk is druk, zoekt de aandacht maar kan ook rustig naast je zitten. Hij houdt van rennen en spelen, tijdens een boswandeling loopt hij los en luistert goed. Aan de lijn trekt Luuk wanneer hij samen met het gezin op stap is; als hij alleen met zijn bazin wandelt is het trekken minder. Luuk is af en toe eigenwijs en heeft dan moeite met “nee” en moppert een beetje.

Andere honden benadert hij vriendelijk, nieuwsgierig en een beetje onzeker. Jonge kinderen gaat hij spontaan op af, maar springt niet tegen ze op. Naar onbekende grotere kinderen en volwassenen is hij vriendelijk maar wat meer afwachtend.

Luuk heeft de puppy- en de jonge honden cursus gevolgd en is nu bezig met het vervolg hierop.

Wij zoeken een baas die heel graag deze erg leuke, lieve, spontane Luuk een warm mandje wil geven. Een baas die ervaring heeft met dit ras, energiek is, veel met Luuk kan wandelen, leuke hersenwerk spelletjes kan doen en een stabiele factor kan zijn voor hem.

Ben jij die baas? Of weet jij iemand die zo’n baas voor Luuk kan zijn? Stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Luuk.

Contactpersoon: Lindy