Stichting Zino MaeveNaam: Maeve
Geslacht: teefje
Geboortedatum: 24 april 2020
Kan bij kinderen: ja, ouder dan 12

Voor Maeve, een vriendelijk mix van Fries stabij/wetterhoun en heidewachtel, zoeken wij een nieuwe beste mand. Als Maeve genoeg uitdaging heeft gehad, is ze een relaxte hond in huis. Ze komt graag aan je voeten liggen en vraagt zelf om een knuffel.
Maeve is graag in de tuin, lekker liggen of achter de bal aan rennen. Ook speurwerkjes vindt ze leuk. In een losloopgebied gaat ze graag zwemmen. Van loslopen wordt Maeve helemaal blij, de staart gaat dan flink kwispelen. Ze blijft altijd in de buurt en mocht het baasje uit het zicht verdwijnen, dan zoekt ze het baasje op. Van lopen aan de lijn wordt Maeve niet blij, geen kwispelende staart.

Met bekende honden vindt Maeve het heerlijk om te rennen en te spelen, dat gaat met gegrom en geblaf gepaard, wat maar weinig voorstelt. Onbekende honden, daar loopt ze rustig met een boog omheen. Katten, daar wil ze achteraan. Het is geen goed idee om Maeve samen te laten wonen met katten. Maeve kan snel overprikkeld raken, van geuren of zoals in haar woonomgeving een brug die open en dicht gaat. Ook grote groepen mensen is snel teveel. Een kleinere groep, bv een klein verjaardagsfeestje is geen probleem.

Onbekende kinderen en volwassenen kan Maeve wat spannend vinden, daar zal ze niet snel op afstappen. Mannen vindt ze iets spannender dan vrouwen, het waarom daar zijn de baasjes nog niet achter. Met bekende kinderen en volwassenen gaat het goed, maar kinderen onder de 4 jaar vindt ze nog wat spannend door hun onvoorspelbaarheid. Als Maeve niet onverwachts benaderd wordt, kan ze rustig door bekende kinderen en volwassenen geaaid worden. Na verloop van tijd vindt ze het zelfs leuk om dan te spelen.

Nog even wat *weetjes* over Maeve:
– Maeve heeft met veel plezier de puppy en gehoorzaamheidscursus gevolgd.
– Maeve heeft een huisstofmijtallergie, waardoor ze oorontsteking krijgt. Hiervoor krijgt ze 2x per week een zalfje in haar oren.
– Ze houdt van spelen, knuffelen, zwemmen, snuffelen en spelletjes doen.
– Wat vindt Maeve niet leuk? Vuurwerk, een speeltje wegtrekken en borstelen. Maeve geeft dan wel haar grenzen aan door te grommen maar met zachte hand en wat lekkers komt het goed.

Stichting Zino MaeveWaarom zoekt Maeve een nieuwe beste mand? Door een nieuwe privé situatie woont Maeve nu met 2 katten samen en is ze verhuist van een dorp naar een stad. Met de katten samen gaat het niet goed , de baasjes hebben geprobeerd het eruit te trainen maar Maeve blijft gefocust en dat zorgt voor overprikkeling. Ook de drukte van de stad vindt Maeve niet fijn. Door het werk van de baasjes is Maeve te vaak en te lang alleen.

Maeve zou opbloeien als ze weer op een rustigere plek woont met kinderen boven de 12 jaar die Maeve respecteren en een grote tuin waar ze veel buiten kan zijn. Ook fijne wandelingen in een losloopgebied zou top zijn. Een hondenvriendje zou leuk zijn maar Maeve kan zich ook goed alleen vermaken. Als jij of jullie nu denken “dat is een leuke hond voor ons”, laat het dan weten. Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Maeve.

Contactpersoon: Anneke