Naam: Mast
Geboortedatum: 1 september 2013
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: vanaf 12 jaar

De bijzonder energieke en blije Mast, een Engelse springer spaniel van bijna 6 jaar oud, zoekt een nieuwe mand. Mast is door zijn huidige baasjes weggehaald uit een vervelende situatie voor hem.

Mast is blij om buiten te zijn, hij rent en speelt in het bos, op het strand: hij geniet ervan.  Loopt Mast los zie je hem gewoon huppelen van blijdschap. Wanneer hij wild ruikt gaat hij erachter aan. Hij komt terug wanneer hij het spoor bijster is. Tijdens de wandelingen en hij ruikt geen wild, is hij gericht op de baas, hij negeert andere mensen en honden, hij loopt blij vooruit draait zijn kop om en zoekt de baas. Wil je jacht- of speurtraining gaan doen heb je aan Mast een hele goeie hond. Aan de riem lopen kan hij goed, soms heeft hij in zijn hoofd om een andere kant op te gaan, als daar geen tijd voor is, is hij goed mee te krijgen de andere kant op.

Mast houdt van actief samen wandelen, zwemmen, spelen. Mast eet hypoallergeen voer en is gevoelig voor de vervelende vlooien en teken. Soms bijt hij zijn pootje kapot, dan is er een zalfje nodig.

Mast is heel erg gericht op zijn baas, die heeft hem gered uit zijn vorige situatie. Dit is dan ook de reden dat Mast herplaatst gaat worden. Hij beschermt zijn baas, zijn redder en weet niet goed hoe hij om kan gaan met de oudste kinderen in het huis. Een knuffel tussen de baas en zijn kinderen is inmiddels onmogelijk. Dit heeft gezocht voor een heel lastig incident, waardoor de baas niet meer weet hoe hij dit op de juiste manier kan begeleiden.

Mast is op zoek naar een plek waar een of twee consequente bazen wonen en het liefste zonder (klein)kinderen. Het liefste bazen met ervaring met honden.

Wie gunt deze makker een mand, wie heeft deze mand. Mast is een geweldige hond, die met de juiste training en begeleiding een prachtig verder leven kan leiden.

Heb jij die mand, wil je ons mailen? Stichtingzino@gmail.com of info@stichtingzino.nl

Contactpersoon: Jolande de Groot