Stichting Zino MaxRas: kruising Appenzeller sennen x border collie
Geboortedatum: 23 december 2018

Wij willen graag Max voorstellen. Max is een energieke, leergierige en gevoelige reu van 3 jaar oud. Voor Max zoeken wij iemand die kennis heeft van werkhonden, want Max wil heel graag werken!
Wat hij zoal kan? Hij gaat mee met hardlopen, speurt graag en doet appèltraining. Dit doet hij al zijn hele leven en hier geniet hij erg van.

In speuren is hij zo goed, dat hij precies weet in welke boom een boomklever zit en die probeert hij er dan uit te halen. Max vindt boomklevers leuker dan andere vogels, maar zit er een vogel op de grond voor hem, dan vindt hij het wel erg lastig om die te negeren en gaat hij er het liefst achter aan. Hij vindt het heel moeilijk om dan weer te stoppen met jagen op het vogeltje, maar dit lukt wel met wat moeite. Dit geldt ook voor katten.
Max heeft ook nog wel wat oefening nodig bij het lopen aan de riem. Hij zit zo vol energie dat hij aan de riem trekt.

Als hij andere honden ziet, dan wil hij er heel graag op af om te spelen. Dit doet hij op een wat onhandige manier, ook dan zit hij hoog in zijn energie en stormt er op af. Max woont vanaf pup bij dit gezin en is daardoor gewend aan kinderen, cavia’s en vissen. Ook kan hij goed alleen thuis zijn, dit is hij gewend. In het gezin zijn wat problemen waardoor Max te weinig rust krijgt. Daarom wordt er voor Max een sportieve baas gezocht die met hem aan de slag wil.

Zou jij graag het nieuwe baasje van Max willen worden? Stuur dan een e-mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Max.

Contactpersonen: Gaby en Ineke