Stichting Zino MaxNaam: Max
Geboortedatum: 30 januari 2020
Kan bij katten: onbekend
Kan loslopen: nee

Graag stel ik jullie voor aan Max, een lieve en energieke field trial labrador van 2 jaar oud. Max doet niets liever dan wandelen, zwemmen en actief bezig zijn met zijn baas. Er is eigenlijk niets te bedenken wat Max niet leuk vindt. Hij kan overweg met alles en iedereen, begroet alle volwassenen, kinderen en andere honden vrolijk en enthousiast. Door zijn onstuimigheid is hij misschien voor hele kleine kinderen wat te wild, hij zou ze omver kunnen lopen. Of Max met katten kan weten we niet, zijn baasje heeft er geen en als hij buiten een kat ziet, dan kijkt hij alleen en blaft er naar.

Zowel in huis als buiten is Max alert en actief en hij goed even alleen zijn. Door omstandigheden heeft hij echter nog geen cursussen kunnen volgen. Hij kent wel verschillende commando’s, maar moet ook nog veel leren. Aan de lijn trekt Max vaak en loslopen heeft hij nog niet veel gedaan. Zijn baasjes gaan wel met hem naar de dieren speeltuin waar hij lekker los kon lopen. Max geniet daar altijd van, hij vindt het heerlijk om te spelen met de andere honden en het water.

Gelukkig is deze vrolijke viervoeter nog jong en leergierig, dus hij kan nog heel veel leren. Aangezien Max uit een werklijn komt betekent dit dat hij veel beweging en mentale uitdaging nodig heeft om te voorkomen dat hij zich gaat vervelen. Aan 4 keer per dag een blokje om heeft hij dan ook niet genoeg. Maar ga je dagelijks minimaal 1 uur op stap waarbij je hem ook nog voldoende uitdaging biedt door spelletjes met hem te doen (apporteren) of hem lekker te laten zwemmen, dan kan hij zijn energie goed kwijt en komt hij helemaal tot zijn recht. Zo krijg je met hem een geweldig maatje in huis met wie je heerlijke lange wandelingen kunt maken.

Stichting Zino Max1Max heeft regelmatig last van jeuk en van zijn oren. De laatste keer heeft de dierenarts geadviseerd om hiervoor over te stappen naar andere (dieet)voeding om zo te beginnen met het onderzoek naar de oorzaak van deze klachten. Dit traject heeft men echter door onvoorziene omstandigheden nog niet kunnen starten.

Door verdrietige omstandigheden kunnen zijn huidige baasjes niet meer voor Max zorgen. Daarom zijn wij op zoek naar een actieve en consequente nieuwe baas die de tijd en de ruimte heeft om hem de zorg en de structuur te bieden die hij nodig heeft.
Bent u of kent u die nieuwe baas? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Max

Contactpersoon: Klazien