Stichting Zino Maylo

Geboortedatum: 3 december 2017
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: nee

Graag stellen wij Maylo aan je voor! Deze knappe bijna 3-jarige Border collie reu heeft zowel de “beauty” als de “brains” … en is ook nog eens ontzettend lief en sportief! Hij heeft verschillende cursussen (puppy, jonge honden, basis hond & baas en frisbee) succesvol afgerond en staat alweer te trappelen om nieuwe dingen te gaan leren.

Maylo is een energieke, levendige en ondernemende hond die graag voor zijn baasje(s) werkt. Hij is het meest in zijn element als hij samen met zijn baasje(s) activiteiten onderneemt, zoals rennen, zwemmen of frisbee spelen. Maar ook alleen kan hij lekker gek doen en zich prima vermaken met een balletje. Als Maylo zijn energie en werklust goed kwijt kan, is hij rustig in huis en komt hij heerlijk bij je liggen.

Zoals veel Border collies voelt Maylo zich het prettigst bij mensen die hij goed kent. Als onbekende mensen en/of (kleine) kinderen hem (te) enthousiast benaderen, begint hij te blaffen en kan hij uitvallen (niet bijten). Liever benadert Maylo onbekenden in zijn eigen tempo en wordt hij enthousiast zodra het voor hem veilig voelt.

In de auto meerijden is nog wat spannend voor Maylo. Hij stapt goed in, maar hijgt van de spanning. Zodra hij beseft dat “autorijden leuke dingen doen” betekent, gaat hij rustig liggen.
Maylo wordt ter herplaatsing aangeboden, omdat zijn huidige baasjes hem door scheiding niet meer de aandacht en activiteiten kunnen bieden die hij zo hard nodig heeft.
Voor Maylo zijn we dan ook op zoek naar een nieuw, liefdevol mandje met veel fysieke en mentale uitdagingen waar hij lekker zijn energie in kwijt kan.

Wij denken dat Maylo het beste zou passen bij liefdevolle baasje(s) die:
– Ervaring hebben met Border collies
– Hem een consequente en zachte/motiverende begeleiding bieden
– Veel zin, tijd en energie hebben om samen activiteiten te ondernemen, bijvoorbeeld frisbee, flyball, agility of wellicht schapen werk
– Geen (kleine) kinderen hebben
– Eventueel een andere (stabiele) hond hebben waar Maylo mee kan spelen
Wil jij het nieuwe baasje van Maylo worden en heb je veel zin en tijd om met hem aan de slag te gaan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Maylo.
Interesse in Maylo maar nog niet ingeschreven? Op onze website vind je onze werkwijze en het aanmeldformulier.

Contactpersoon: Esther Uijen en Alie Pepping (06-33309826)