Stichting Zino MickNaam: Mick
Geboortejaar:  2017
Stamboom: ja
Kan bij katten: ja

Voor Mick, een lieve mooie Friese stabij reu van 5 jaar is zijn baasje op zoek naar een nieuwe beste mand. Met veel verdriet is deze beslissing genomen, maar zijn baasje kan hem jammer genoeg niet meer de aandacht geven die Mick verdient. Mick zit nu niet lekker in zijn vel omdat hij zijn energie niet kwijt kan.

In huis is Mick rustig, ligt veel en is meestal in de buurt van zijn baas. Wanneer er iemand op het erf komt blaft hij wel, maar over het algemeen is hij rustig. Sinds enige tijd plast Mick in huis als de baas weggaat, ook net na het uitlaten. Dit is uit frustratie omdat hij te weinig gestimuleerd wordt en zijn energie niet kwijt kan doordat de wandeling niet lang genoeg was naar zijn zin.

Mick is buiten alert. Hij let op andere honden en als deze in de buurt lopen gaat hij platliggen. Hij houdt van snuffelen en lange wandelingen. Loopt rustig mee aan de lijn. Soms trekt hij als hij een lekker geurtje ruikt. Loslopen vindt hij geweldig! Lekker struinen in het bos, achter vogels aanrennen. Mick luistert goed naar de baas wanneer deze fluit en houdt de baas goed in de gaten.
Mick is dol op teven en puppy’s is ook geen probleem. Reuen vindt hij spannend en kan dan uitvallen uit angst. Je kunt aan zijn houding goed zien hoe Mick gaat reageren. In het verleden is hij aangevallen door andere reuen wat voor hem en zijn baasje traumatische ervaringen waren.

Stichting Zino MickWanneer Mick onbekende kinderen tegenkomt en zij zijn rustig is dat geen probleem en na een snuffel zal hij ze negeren en doorlopen. Vreemde grote kinderen en volwassenen negeert hij meestal. Mick heeft de puppycursus gevolgd, gehoorzaamheid A, B en C, agility basiscursus en 1 speurcursus. De speurcursus vond hij helemaal geweldig! Mick vindt het leuk om los te lopen in het bos, met de bal gooien, speuren, knuffelen en bij je te zijn.
Mick houdt niet van lange autoritjes (langer dan een uur). Ook is hij erg bang voor vuurwerk buitenshuis. Dan ligt hij het liefst bij je.

Wat voor baas zoeken we voor Mick: iemand die veel tijd en aandacht heeft voor Mick. Een andere hond zou gezellig zijn. Liever geen baas die midden in de stad woont waar veel reuen lopen. Een baas die Mick zijn zelfvertrouwen kan teruggeven door veel te oefenen in het bos en die de ervaring en energie heeft om hem te begeleiden en met hem erop uit te trekken.

Ben jij die lieve baas met ervaring en genoeg energie? Kun jij Mick zijn zelfvertrouwen weer teruggeven door middel van de juiste begeleiding? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Mick.

Contactpersoon: Ria