Stichting Zino NikkieNaam: Nikkie
Geboortedatum: 3 juni 2017
Kan bij katten: onbekend
Kan bij kinderen: ja!

Nikkie is een super lieve, aanhankelijke Friese stabij van 7. In huis is Nikkie rustig, maar als de bel gaat…. Dan komt hij dat duidelijk even melden en het bezoek wordt enthousiast begroet. Nikkie vindt kinderen geweldig, groot of klein, maar erg kleine kinderen worden misschien omver gesprongen. Puntje van aandacht misschien?
Nikkie gaat graag naar buiten, loopt prima aan de riem en gaat er op uit als hij los loopt, maar houdt heel goed de baas in de gaten, die zal eens niet meer te zien zijn… snel terug dus! Alle mensen, groot of klein, bekend of onbekend, worden enthousiast en kwispelend begroet.

Stichting Zino NikkieMet andere honden gaat het heel goed samen, alleen die kleine keffertjes, die vindt hij maar niks. Katten buiten, en vogels zoals duiven of groter, worden weggejaagd. Nikkie heeft niet met een kat in huis gewoond, dus dat is onbekend. Een bench wordt nu niet gebruikt. Alleen zijn is geen probleem, maar dat mag wel weer opnieuw worden opgebouwd. Nikkie, heel trainbaar, heeft enkele cursussen gevolgd waaronder spoorzoeken en agility! Zwemmen is ook een hobby.

Waarom zoekt de baas een nieuwe beste mand? Eigenlijk heel triest, na een periode van 7 jaar maatjes zijn, is de baas ziek geworden en heeft telkens minder energie en juist daardoor kan Nikkie weinig doen buitenshuis. De baas wil zo graag dat Nikkie het goed heeft. Zowel voor deze baas als voor Nikkie is een nieuwe beste mand een uitkomst en als er (klein-)kinderen zijn, zal Nikkie helemaal opfleuren. Nikkie houdt van alle aandacht. Als deze nieuwe baas in een vuurwerk-vrije omgeving woont, is dat helemaal fijn, want Nikkie is angstig voor harde geluiden!

Ben jij die nieuwe baas die tijd heeft en veel met Nikkie wilt doen, neem dan contact op met stichtingzino@gmail.com o.v.v. Nikkie.

Stichting Zino NikkieContactpersoon: Francisca