Stichting Zino NoaNaam: Noa
Ras: labrador (kleur bruin)
Geslacht: teefje
Geboortedatum: 5 juni 2017
Stamboom: ja
Kan bij katten: ja

Deze lieve labrador heet Noa. Zij is een ontzettend lieve, aanhankelijke, zeer goed opgevoede hond. Een vrolijke, rustige labrador die graag speelt. Samen met de baas hersenwerkjes of een apporteerspelletje doen, vindt ze helemaal geweldig. Ook houdt ze erg van spelen met de baas en lekker op de bank tegen je aan liggen.

Noa kan met katten, met andere honden, met kinderen en ze kan ook goed alleen thuis zijn. Ze heeft een ietwat onzekere inslag en dat maakt dat haar huidige baasjes het soms lastig vinden om met haar te wandelen. Noa kan namelijk nu en dan uitvallen aan de lijn wanneer zij iets niet helemaal vertrouwt. Bijvoorbeeld als er opeens een stepje recht op haar af komt rijden of als er iemand met een donkere pet op tegemoet komt, dat kan ze wat spannend vinden. Ze blaft en snauwt dan, maar bijten doet ze niet. Het is meer zichzelf groot maken om zichzelf veilig te stellen.

Wij zoeken dan ook naar een goede match met nieuwe eigenaren die ervaring hebben met honden en om kunnen gaan met het reactieve gedrag. Baasjes die Noa de juiste sturing en begeleiding kunnen geven die ze zo hard nodig heeft vanuit haar onzekerheid. Wanneer je met haar gedrag om kunt gaan, dan is ze je liefste maatje en komt ze helemaal tot haar recht. Voor Noa zoeken we mensen met een tuin of die in ieder geval regelmatig met haar naar het bos gaan en die voldoende tijd en aandacht voor haar hebben, want dat verdient deze lieverd.

De eigenaren hebben besloten om Noa te herplaatsen om verschillende redenen. Ze vinden het te lastig om Noa goed te ondersteunen in haar onzekerheid. Ook door veranderde omstandigheden kunnen ze Noa niet de ruimte, tijd en aandacht geven die ze verdient. Hierdoor past Noa niet goed meer in hun leven en met pijn in hun hart hebben ze daarom besloten om haar een nieuwe plek te gunnen.

Lijkt het je wat om de nieuwe baas van Noa te worden? Stuur dan een e-mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Noa.

Contactpersoon: Ineke (06 – 50 65 15 00)
Ineke kent Noa en kan daarom ook alle informatie over haar verstrekken en uw vragen beantwoorden.

-UPDATE NOA-
Er zijn veel reacties binnen gekomen voor Noa. Momenteel is zij met haar baasjes op vakantie en in de tussentijd worden alle reacties komende week verwerkt en ontvangt iedereen die heeft gereageerd een berichtje.
Reageren op Noa kan nog tot 30 juni, dan kunnen wij uw reactie nog meenemen.